Co vlastně lze z dochovaných programů, scénografických návrhů,
kritik a komentářů zjistit? Je možné zrekonstruovat podobu režie a
jejího nositele? Brněnská teatroložka Šárka Havlíčková Kysová
využila nejaktuálnějších informací o problému a jeho řešení a tak
také uchopila svou wasserbauerovskou monografii s nezvyklým názvem
Režisér jako koncept... Snaha o využití nových metodologických
postupů přivedla autorku k detailnímu rozboru řeči pramenů a
možností, jak je číst. Režisérovu osobnost ukázala v ohnisku
různých prostředí a vlivů, jež podrobně rozebírá s využitím široké
palety aktuálních poznatků. Z analýzy zdrojů právem usoudila, že
některé dosavadní kategorie jsou komplikovanější, než by se mohlo
zdát z projevů dobových kodifikátorů. Pojetí operního režiséra jako
soubor proměnlivých konceptů vypovídá o metodě vskutku neotřelé,
zprostředkující však pozoruhodný obraz atmosféry v českém
divadelnictví 50. a 60. let dvacátého století.
Vývoj ceny
Aktuálna Ø cena knihy Režisér jako koncept - Šárka Havlíčková Kysová je 12,88 €
Matematika od autorskej dvojice Zuzana a Peter Bero je prvým
uceleným konceptom vyučovania matematiky na základnej škole. Na
Slovensku ojedinelý súbor učebníc a pracovných zošitov od jedného
autorského kolektívu pre prvú až deviatu triedu spracovaný v
modernej grafickej úprave. Učebnice aj pracovné zošity sú
spracované podľa inovovaného ŠVP platného od septembra 2015. Tieto
texty podporujú riadené aktívne učenie, pri ktorom je hlavný dôraz
kladený na prácu žiakov a pri ktorom je učiteľ inšpirátorom a
organizátorom diania v triede (metóda R.A.U.) tak, aby žiakov aj
učiteľa práca bavila. Sú napísané tak, aby ich mohli používať
všetci žiaci, bez ohľadu na ich predpoklady pre matematiku.
Prezentujú matematiku pre každého, môžu podľa nich pracovať výborní
žiaci, ale aj žiaci, ktorým matematika robí ťažkosti. Učebné texty
berú do úvahy, že rôzni žiaci preferujú rôzne spôsoby vytvárania
poznatkov (vizuálne, auditívne, kinesteticky...). Používajú jasný a
jednoduchý jazyk, ktorý je blízky súčasnej generácii detí. Učebné
texty obsahujú množstvo rôznorodých úloh tak, aby učiteľ nemusel
vyhľadávať ďalšie zdroje. V každej téme úlohy od najjednoduchších
až po veľmi zložité, tak aby učiteľ mohol diferencovať prácu v
triede. Je v nich veľmi veľa projektov, či už čisto matematických,
alebo začleňujúcich do vyučovania matematiky prierezové témy.
Učebnice a pracovné zošity systematicky a dlhodobo pripravujú
žiakov na Testovanie 5 a Testovanie 9. Sú vhodné aj pre nižšie
ročníky osemročných gymnázií.
Stále hľadáte nejaké knihy on-line a už Vás nebaví prechádzať všetky e-shopy?
Nájdite všetky knihy, ktoré si chcete kúpiť. Pridajte si ich do košíka a nechajte nás, aby sme porovnali ceny a dostupnosť e-shopov s knihami a zobrazili Vám tie najvýhodnejšie ponuky!
Potom už stačí len prejsť do vybraného e-shopu a knihy si objednať...