Pracovná učebnica Prvouka pre druhákov je spracovaná podľa iŠVP pre
1. stupeň ZŠ a obsahuje základné učivo, ktoré plne pokrýva
požiadavky dvoch vzdelávacích oblastí:
Človek a príroda – Rastliny, Živočíchy, Človek, Neživá príroda
a skúmanie prírodných javov,
Človek a spoločnosť, v ktorej žije.
Učivo je spracované formou úloh konvergentného a divergentného
typu. Sú to rôzne doplňujúce a rozširujúce úlohy, úlohy na
opakovanie a upevňovanie učiva a zábavné úlohy. Spracovanie obsahu
učiva stavia na zvedavosti žiaka a na jeho prirodzenej potrebe
spoznávať okolitý svet. Vytvára možnosti pre aktívne zapájanie sa
žiakov do procesu vyučovania. Zameriava sa najmä na rozvoj tých
poznávacích schopností žiakov, ktoré sú úzko späté s hľadaním,
pátraním, skúmaním a objavovaním, prostredníctvom poznávacích
činností. Učivo je spracované na základe osvedčených postupov
tradičného vyučovania v škole. Pracovná učebnica stavia na
prekonceptoch a preferuje zážitkové učenie, vlastné objavovanie,
pátranie a skúmanie. Žiaci sa oboznamujú s prírodnými javmi a
zákonitosťami tak, že sami aktívne manipulujú s materiálmi, s
ktorými sa stretávajú v bežnom živote, respektíve ich aktívne,
cielene pozorujú. V niektorých bádateľských úlohách sú využité
rôzne inovatívne metódy vzdelávania, ktoré sa využívajú pri
modifikácii žiackych predstáv. Priamo na stranách sú uvedené
cieľové kompetencie podľa iŠVP. Pracovnú učebnicu sprevádzajú
významné motivačné prvky: ilustrácie a sprievodné postavičky.
Súčasťou komplexnej podpory pre učiteľa je podporný multimediálny
disk vhodný na prácu na interaktívnej tabuli alebo na projekciu
pomocou počítača a dataprojektora. Obsahuje multimediálne
prezentácie k jednotlivým témam v pracovnej učebnici, prílohy na
vytlačenie a maľovanky. Táto pracovná učebnica je alternatívnou
odporúčanou učebnicou prírodovedy pre 2. ročník ZŠ.
Rímska ríša sa na vrchole svojho rozmachu dostávala do čoraz
búrlivejších pomerov, keď bola napádaná rôznymi kmeňmi spoza
vonkajších hraníc ríše a zároveň v jej vnútri vznikali rozpory
medzi samotnými Rimanmi. Marcus Aurelius sa stal cisárom práve v
takýchto pohnutých časoch. Väčšiu časť svojej vlády bol nútený
prežiť medzi vojskom v odľahlých častiach ríše v bojoch za
zachovanie jej celistvosti a v snahe usporiadať pomery po často
vznikajúcich rozbrojoch. Životné skúsenosti počas mnohých takto
prežitých rokov mu umožnili, aby si v neskoršom čase svojho života
vytvoril ucelený pohľad na ľudské bytie a strasti s ním spojené. Je
známy ako cisár, ktorý sa výrazne zaujímal o filozofiu, o poznanie
ľudskej duše, pričom bol silným zástancom stoicizmu. Marca Aurelia
preslávila jednak jeho výnimočná schopnosť udržiavať i počas
problematických pomerov celistvosť ríše a riešiť zložité problémy,
a tiež jeho filozofické dielo Myšlienky k sebe samému. Dielo
napísal v posledných rokoch svojho života a začal ho písať na území
Kvádov pri Hrone, teda na území dnešného Slovenska. V Myšlienkach
zhŕňa svoje životné skúsenosti a s umiernenosťou sa ponára do úvah
o podstate sveta a o jeho princípoch. Okrem vlastných názorov
uvádza i množstvo myšlienok iných autorov, čo svedčí o jeho
mimoriadne vysokej vzdelanosti. Myšlienky Marca Aurelia sú veľmi
pôsobivé a je z nich zrejmé, že ich autor bol znamenitý muž, ktorý
sa obdivuhodným spôsobom dokázal zamýšľať nad ľudskou existenciou.
Publikáciu dopĺňa úvodná štúdia Miloslava Okála Život a dielo Marca
Aurelia.
Stále hľadáte nejaké knihy on-line a už Vás nebaví prechádzať všetky e-shopy?
Nájdite všetky knihy, ktoré si chcete kúpiť. Pridajte si ich do košíka a nechajte nás, aby sme porovnali ceny a dostupnosť e-shopov s knihami a zobrazili Vám tie najvýhodnejšie ponuky!
Potom už stačí len prejsť do vybraného e-shopu a knihy si objednať...