Problémy vývoje a stylu lidové hudby

a nájsť najvýhodnejšiu cenu za celú objednávku
Knihu Problémy vývoje a stylu lidové hudby aktuálne nie je možné zakúpiť v žiadnom z porovnávaných e-shopov...

Krátky popis
Práce profesora Dušana Holého „Problémy vývoje a stylu lidové hudby. Lidová taneční hudba na moravské straně Bílých Kapat v subregionu Horňácko“ vyšla v německé verzi v roce 1966. Zájem odborné a laické veřejnosti a její nedostupnost pro českého čtenáře vedla k vydání v češtině, a to u příležitosti životního jubilea autora. Snahou práce je podat ucelený obraz o vývoji a stylu lidové hudby v jedné z výrazných jihomoravských etnografických oblastí. Neomezuje se jen na pouhý výčet faktů, ale autor se snažil o zařazení hudební kultury jednoho etnografického regionu do širších souvislostí, o postižení obecných vývojových tendencí, o interpretaci materiálu z estetického, psychologického i sociologického hlediska v teoretické rovině soudobého stavu naší vědy.
Výber kníh vydavateľa Masarykova univerzita

Zobraziť všetky knihy vydavateľa Masarykova univerzita
Naše tipy


Matematika 5 - Pracovný zošit 1 - Zuzana Berová
Matematika od autorskej dvojice Zuzana a Peter Bero je prvým uceleným konceptom vyučovania matematiky na základnej škole. Na Slovensku ojedinelý súbor učebníc a pracovných zošitov od jedného autorského kolektívu pre prvú až deviatu triedu spracovaný v modernej grafickej úprave. Učebnice aj pracovné zošity sú spracované podľa inovovaného ŠVP platného od septembra 2015. Tieto texty podporujú riadené aktívne učenie, pri ktorom je hlavný dôraz kladený na prácu žiakov a pri ktorom je učiteľ inšpirátorom a organizátorom diania v triede (metóda R.A.U.) tak, aby žiakov aj učiteľa práca bavila. Sú napísané tak, aby ich mohli používať všetci žiaci, bez ohľadu na ich predpoklady pre matematiku. Prezentujú matematiku pre každého, môžu podľa nich pracovať výborní žiaci, ale aj žiaci, ktorým matematika robí ťažkosti. Učebné texty berú do úvahy, že rôzni žiaci preferujú rôzne spôsoby vytvárania poznatkov (vizuálne, auditívne, kinesteticky...). Používajú jasný a jednoduchý jazyk, ktorý je blízky súčasnej generácii detí. Učebné texty obsahujú množstvo rôznorodých úloh tak, aby učiteľ nemusel vyhľadávať ďalšie zdroje. V každej téme úlohy od najjednoduchších až po veľmi zložité, tak aby učiteľ mohol diferencovať prácu v triede. Je v nich veľmi veľa projektov, či už čisto matematických, alebo začleňujúcich do vyučovania matematiky prierezové témy. Učebnice a pracovné zošity systematicky a dlhodobo pripravujú žiakov na Testovanie 5 a Testovanie 9. Sú vhodné aj pre nižšie ročníky osemročných gymnázií.