Načo je dobré umenie? Prečo by nás mala zaujímať minulosť? Ľudstvo
sa už tisícročia snaží pochopiť aodovzdať budúcim generáciám nielen
„know-how“ života (vedieť ako), ale aj „know-why“ (vedieť prečo) –
zmysel acieľ našej existencie vyjadrený vumení, architektúre,
náboženstve afilozofii. Toto kľúčové odovzdávanie vedomostí si
vyžadovalo výrazné začlenenie poznatkov zminulosti aziných kultúr.
Uznávaný autor nás vo svojej knihe prevedie zlomovými okamihmi
svetových dejín, napríklade ktorých ukazuje, ako sa jednotlivé,
zdanlivo nesúvisiace kultúry navzájom prelínali, obohacovali
aovlyvnili tak vývoj ľudstva akocelku. Od strateného mesta
Nefertiti až po divadlo čiernej Afriky, odantickej drámy cez čínske
cestovateľské denníky až po arabské aaztécke knižnice, od Pompejí
až po časovú kapsulu zanechanú na Mesiaci – autor nám vyrozpráva
strhujúci príbeh ľudských úspechov dosiahnutých prostredníctvom
našich kolektívnych strát aznovuobjavení, príbeh hier omoc
ahrdinských ciest.
Matematika od autorskej dvojice Zuzana a Peter Bero je prvým
uceleným konceptom vyučovania matematiky na základnej škole. Na
Slovensku ojedinelý súbor učebníc a pracovných zošitov od jedného
autorského kolektívu pre prvú až deviatu triedu spracovaný v
modernej grafickej úprave. Učebnice aj pracovné zošity sú
spracované podľa inovovaného ŠVP platného od septembra 2015. Tieto
texty podporujú riadené aktívne učenie, pri ktorom je hlavný dôraz
kladený na prácu žiakov a pri ktorom je učiteľ inšpirátorom a
organizátorom diania v triede (metóda R.A.U.) tak, aby žiakov aj
učiteľa práca bavila. Sú napísané tak, aby ich mohli používať
všetci žiaci, bez ohľadu na ich predpoklady pre matematiku.
Prezentujú matematiku pre každého, môžu podľa nich pracovať výborní
žiaci, ale aj žiaci, ktorým matematika robí ťažkosti. Učebné texty
berú do úvahy, že rôzni žiaci preferujú rôzne spôsoby vytvárania
poznatkov (vizuálne, auditívne, kinesteticky...). Používajú jasný a
jednoduchý jazyk, ktorý je blízky súčasnej generácii detí. Učebné
texty obsahujú množstvo rôznorodých úloh tak, aby učiteľ nemusel
vyhľadávať ďalšie zdroje. V každej téme úlohy od najjednoduchších
až po veľmi zložité, tak aby učiteľ mohol diferencovať prácu v
triede. Je v nich veľmi veľa projektov, či už čisto matematických,
alebo začleňujúcich do vyučovania matematiky prierezové témy.
Učebnice a pracovné zošity systematicky a dlhodobo pripravujú
žiakov na Testovanie 5 a Testovanie 9. Sú vhodné aj pre nižšie
ročníky osemročných gymnázií.
Stále hľadáte nejaké knihy on-line a už Vás nebaví prechádzať všetky e-shopy?
Nájdite všetky knihy, ktoré si chcete kúpiť. Pridajte si ich do košíka a nechajte nás, aby sme porovnali ceny a dostupnosť e-shopov s knihami a zobrazili Vám tie najvýhodnejšie ponuky!
Potom už stačí len prejsť do vybraného e-shopu a knihy si objednať...