Psychológia sa v ostatnom období stala súčasťou profesijného
poznania mnohých povolaní. Dnes už nikto nespochybňuje význam
psychologickej prípravy učiteľov či zdravotníkov a mnohých ďalších
profesií. Pred psychológmi tak stojí výzva, ako predstaviť a
pretaviť svoju disciplínu do podoby vhodnej pre prípravu tzv.
„nepsychologických“ profesií, do podoby, ktorá nebude výrazne
redukovať či znižovať odbornosť psychologického poznania a súčasne
bude dostatočne reagovať na potreby daného odboru alebo profesie.
Absolventi rôznych foriem vzdelávania by mali získať určitý prehľad
o psychologickej vede a praxi a vedieť tieto poznatky aplikovať na
vlastné prežívanie a správanie, či prežívanie a správanie iných, v
rôznych osobných, študijných a pracovných situáciách. Pre označenie
tejto spôsobilosti sa používa aj pojem psychologická gramotnosť.
Budovať psychologickú gramotnosť učiteľov znamená rozvíjať nielen
ich psychologické poznatky, ale aj schopnosť prepájať tieto
poznatky s konkrétnym kontextom diania v školskej triede a pretaviť
ich do konkrétneho konania a reagovania vo výučbových situáciách.
Kapitoly publikácie chronologicky predstavujú jednotlivé vývinové
obdobia, pričom v úvodnej kapitole stručne charakterizujeme vývin
ako celoživotný proces a jeho vzťah k učeniu. Každá kapitola
následne predstavuje stručnú charakteristiku daného vývinového
obdobia a následne sa venujeme jednotlivým oblastiam vývinu:
telesnému vývinu, vývinu reči, kognitívnemu, citovému a sociálnemu
vývinu a vývinu osobnosti.
Matematika od autorskej dvojice Zuzana a Peter Bero je prvým
uceleným konceptom vyučovania matematiky na základnej škole. Na
Slovensku ojedinelý súbor učebníc a pracovných zošitov od jedného
autorského kolektívu pre prvú až deviatu triedu spracovaný v
modernej grafickej úprave. Učebnice aj pracovné zošity sú
spracované podľa inovovaného ŠVP platného od septembra 2015. Tieto
texty podporujú riadené aktívne učenie, pri ktorom je hlavný dôraz
kladený na prácu žiakov a pri ktorom je učiteľ inšpirátorom a
organizátorom diania v triede (metóda R.A.U.) tak, aby žiakov aj
učiteľa práca bavila. Sú napísané tak, aby ich mohli používať
všetci žiaci, bez ohľadu na ich predpoklady pre matematiku.
Prezentujú matematiku pre každého, môžu podľa nich pracovať výborní
žiaci, ale aj žiaci, ktorým matematika robí ťažkosti. Učebné texty
berú do úvahy, že rôzni žiaci preferujú rôzne spôsoby vytvárania
poznatkov (vizuálne, auditívne, kinesteticky...). Používajú jasný a
jednoduchý jazyk, ktorý je blízky súčasnej generácii detí. Učebné
texty obsahujú množstvo rôznorodých úloh tak, aby učiteľ nemusel
vyhľadávať ďalšie zdroje. V každej téme úlohy od najjednoduchších
až po veľmi zložité, tak aby učiteľ mohol diferencovať prácu v
triede. Je v nich veľmi veľa projektov, či už čisto matematických,
alebo začleňujúcich do vyučovania matematiky prierezové témy.
Učebnice a pracovné zošity systematicky a dlhodobo pripravujú
žiakov na Testovanie 5 a Testovanie 9. Sú vhodné aj pre nižšie
ročníky osemročných gymnázií.
Stále hľadáte nejaké knihy on-line a už Vás nebaví prechádzať všetky e-shopy?
Nájdite všetky knihy, ktoré si chcete kúpiť. Pridajte si ich do košíka a nechajte nás, aby sme porovnali ceny a dostupnosť e-shopov s knihami a zobrazili Vám tie najvýhodnejšie ponuky!
Potom už stačí len prejsť do vybraného e-shopu a knihy si objednať...