Kniha „Podoby české literární reportáže“ představuje pokus o
zmapování žánru české reportáže. V úvodní části autor aplikuje
literárněvědné metody vytvořené pro analýzu fabulované prózy na
reportáž a zkoumá, zda a nakolik reportáž v těchto kritériích
obstojí. Práce se v dílčích sondách zaměřuje na klíčové osobnosti a
fenomény ve vývoji česky psané reportáže od antecedence žánru v 19.
století přes vrcholný rozkvět ve třicátých a na začátku čtyřicátých
let 20. století až do let osmdesátých. Na těchto příkladech se
snaží přiblížit inspirující a omezující vlivy literárního a zejména
společenského vývoje, které na reportáž v českých zemích působily.
Těžiště práce spočívá ve snaze ukázat, jak jednotlivé tvůrčí
osobnosti, ve svém autorském typu velmi rozdílné, na rozvoj i
omezování možností reportáže svým dílem reagovaly. Důraz je přitom
položen na postižení pestrosti a různorodosti tvárných postupů a
podob, jež v důsledku toho česká reportáž vytvořila.
Matematika od autorskej dvojice Zuzana a Peter Bero je prvým
uceleným konceptom vyučovania matematiky na základnej škole. Na
Slovensku ojedinelý súbor učebníc a pracovných zošitov od jedného
autorského kolektívu pre prvú až deviatu triedu spracovaný v
modernej grafickej úprave. Učebnice aj pracovné zošity sú
spracované podľa inovovaného ŠVP platného od septembra 2015. Tieto
texty podporujú riadené aktívne učenie, pri ktorom je hlavný dôraz
kladený na prácu žiakov a pri ktorom je učiteľ inšpirátorom a
organizátorom diania v triede (metóda R.A.U.) tak, aby žiakov aj
učiteľa práca bavila. Sú napísané tak, aby ich mohli používať
všetci žiaci, bez ohľadu na ich predpoklady pre matematiku.
Prezentujú matematiku pre každého, môžu podľa nich pracovať výborní
žiaci, ale aj žiaci, ktorým matematika robí ťažkosti. Učebné texty
berú do úvahy, že rôzni žiaci preferujú rôzne spôsoby vytvárania
poznatkov (vizuálne, auditívne, kinesteticky...). Používajú jasný a
jednoduchý jazyk, ktorý je blízky súčasnej generácii detí. Učebné
texty obsahujú množstvo rôznorodých úloh tak, aby učiteľ nemusel
vyhľadávať ďalšie zdroje. V každej téme úlohy od najjednoduchších
až po veľmi zložité, tak aby učiteľ mohol diferencovať prácu v
triede. Je v nich veľmi veľa projektov, či už čisto matematických,
alebo začleňujúcich do vyučovania matematiky prierezové témy.
Učebnice a pracovné zošity systematicky a dlhodobo pripravujú
žiakov na Testovanie 5 a Testovanie 9. Sú vhodné aj pre nižšie
ročníky osemročných gymnázií.
Stále hľadáte nejaké knihy on-line a už Vás nebaví prechádzať všetky e-shopy?
Nájdite všetky knihy, ktoré si chcete kúpiť. Pridajte si ich do košíka a nechajte nás, aby sme porovnali ceny a dostupnosť e-shopov s knihami a zobrazili Vám tie najvýhodnejšie ponuky!
Potom už stačí len prejsť do vybraného e-shopu a knihy si objednať...