Ak podobenstvo má priniesť ovocie tomu, kto ho počúva, nestačí len
jeho pochopenie, ale potrebné je aj jeho prijatie. Veď často práve
tí, ktorí chápali Ježišove podobenstvá, sa obracali proti nemu,
pretože to, čo vyjadrovali, sa priečilo ich záujmom. Nevraživý
postoj autorít bol spôsobený tým, že mnohé podobenstvá, čo Ježiš
vyučoval, boli ako kamene vrhnuté proti všemocnému aparátu
náboženskej inštitúcie, odjakživa hluchej a nevraživej voči konaniu
„Boha s nami“ (Mt 1, 23). Prostredníctvom podobenstiev chce Ježiš
previesť toho, čo počúva, zo sveta náboženstva do sveta viery, od
Zákona k nezištnej láske Otca. ALBERTO MAGGI, rehoľník rádu
Služobníkov Márie, študoval v Ríme na Pápežskej teologickej fakulte
Marianum a na Pápežskej univerzite Gregoriana, v Jeruzaleme na
École biblique et archéologique française. Je riaditeľom Centra
biblických štúdií G. Vannucci (Centro studi biblici G. Vannucci;
ww.studibiblici.it) v Montefane (Mc), venuje sa popularizácii
vedeckého bádania v biblickej oblasti.
Matematika od autorskej dvojice Zuzana a Peter Bero je prvým
uceleným konceptom vyučovania matematiky na základnej škole. Na
Slovensku ojedinelý súbor učebníc a pracovných zošitov od jedného
autorského kolektívu pre prvú až deviatu triedu spracovaný v
modernej grafickej úprave. Učebnice aj pracovné zošity sú
spracované podľa inovovaného ŠVP platného od septembra 2015. Tieto
texty podporujú riadené aktívne učenie, pri ktorom je hlavný dôraz
kladený na prácu žiakov a pri ktorom je učiteľ inšpirátorom a
organizátorom diania v triede (metóda R.A.U.) tak, aby žiakov aj
učiteľa práca bavila. Sú napísané tak, aby ich mohli používať
všetci žiaci, bez ohľadu na ich predpoklady pre matematiku.
Prezentujú matematiku pre každého, môžu podľa nich pracovať výborní
žiaci, ale aj žiaci, ktorým matematika robí ťažkosti. Učebné texty
berú do úvahy, že rôzni žiaci preferujú rôzne spôsoby vytvárania
poznatkov (vizuálne, auditívne, kinesteticky...). Používajú jasný a
jednoduchý jazyk, ktorý je blízky súčasnej generácii detí. Učebné
texty obsahujú množstvo rôznorodých úloh tak, aby učiteľ nemusel
vyhľadávať ďalšie zdroje. V každej téme úlohy od najjednoduchších
až po veľmi zložité, tak aby učiteľ mohol diferencovať prácu v
triede. Je v nich veľmi veľa projektov, či už čisto matematických,
alebo začleňujúcich do vyučovania matematiky prierezové témy.
Učebnice a pracovné zošity systematicky a dlhodobo pripravujú
žiakov na Testovanie 5 a Testovanie 9. Sú vhodné aj pre nižšie
ročníky osemročných gymnázií.
Stále hľadáte nejaké knihy on-line a už Vás nebaví prechádzať všetky e-shopy?
Nájdite všetky knihy, ktoré si chcete kúpiť. Pridajte si ich do košíka a nechajte nás, aby sme porovnali ceny a dostupnosť e-shopov s knihami a zobrazili Vám tie najvýhodnejšie ponuky!
Potom už stačí len prejsť do vybraného e-shopu a knihy si objednať...