Při založení Masarykovy univerzity byly na její filozofické fakultě
nejsilněji zastoupeny historické obory. Letošní sté výročí nabízí
jedinečnou příležitost ohlédnout se za proměnami, jimiž historické
obory během prvního století existence univerzity prošly. Z
historického semináře se postupně oddělovaly a vedle něj také
vznikaly další semináře a ústavy s úzkou vazbou k historii i jejím
postupům – dějiny umění, archeologie, muzeologie, archivnictví a
pomocné vědy historické, etnologie. Autory předkládané publikace
vedla snaha odpovědět na otázky, jaký byl význam jmenovaných
brněnských seminářů v dějinách vědy a vzdělanosti v domácím a
mezinárodním kontextu, jaké osobnosti v Brně vyrostly či jaké
vnější vlivy působily na institucionální utváření historických
oborů na Filozofické fakultě Masarykovy univerzity. Publikace je
proto rozdělena do tří částí: Institucionální vývoj; Osobnosti;
Tradice, inovace a projekty. V této perspektivě sledují autoři
vývoj dnešního Historického ústavu, Semináře dějin umění, Ústavu
pomocných věd historických a archivnictví, Ústavu evropské
etnologie a Ústavu archeologie a muzeologie v proměnách dějin
českých zemí od vzniku samostatného Československa až do
současnosti.
Matematika od autorskej dvojice Zuzana a Peter Bero je prvým
uceleným konceptom vyučovania matematiky na základnej škole. Na
Slovensku ojedinelý súbor učebníc a pracovných zošitov od jedného
autorského kolektívu pre prvú až deviatu triedu spracovaný v
modernej grafickej úprave. Učebnice aj pracovné zošity sú
spracované podľa inovovaného ŠVP platného od septembra 2015. Tieto
texty podporujú riadené aktívne učenie, pri ktorom je hlavný dôraz
kladený na prácu žiakov a pri ktorom je učiteľ inšpirátorom a
organizátorom diania v triede (metóda R.A.U.) tak, aby žiakov aj
učiteľa práca bavila. Sú napísané tak, aby ich mohli používať
všetci žiaci, bez ohľadu na ich predpoklady pre matematiku.
Prezentujú matematiku pre každého, môžu podľa nich pracovať výborní
žiaci, ale aj žiaci, ktorým matematika robí ťažkosti. Učebné texty
berú do úvahy, že rôzni žiaci preferujú rôzne spôsoby vytvárania
poznatkov (vizuálne, auditívne, kinesteticky...). Používajú jasný a
jednoduchý jazyk, ktorý je blízky súčasnej generácii detí. Učebné
texty obsahujú množstvo rôznorodých úloh tak, aby učiteľ nemusel
vyhľadávať ďalšie zdroje. V každej téme úlohy od najjednoduchších
až po veľmi zložité, tak aby učiteľ mohol diferencovať prácu v
triede. Je v nich veľmi veľa projektov, či už čisto matematických,
alebo začleňujúcich do vyučovania matematiky prierezové témy.
Učebnice a pracovné zošity systematicky a dlhodobo pripravujú
žiakov na Testovanie 5 a Testovanie 9. Sú vhodné aj pre nižšie
ročníky osemročných gymnázií.
Stále hľadáte nejaké knihy on-line a už Vás nebaví prechádzať všetky e-shopy?
Nájdite všetky knihy, ktoré si chcete kúpiť. Pridajte si ich do košíka a nechajte nás, aby sme porovnali ceny a dostupnosť e-shopov s knihami a zobrazili Vám tie najvýhodnejšie ponuky!
Potom už stačí len prejsť do vybraného e-shopu a knihy si objednať...