Päť farebných oblakov na svitajúcej oblohe

a nájsť najvýhodnejšiu cenu za celú objednávku
Knihu kúpite v 1 e-shope od 13,97 €

Ak sa vám po kliknutí na tlačidlo "Do obchodu" nezobrazí stránka knihy vo vybranom e-shope, je potrebné vypnúť AdBlock vo vašom prehliadači pre našu stránku. Návod na vypnutie je napríklad na adrese https://www.sme.sk/dok/20466299/ako-vypnut-adblock-na-sme-sk-whitelist.

Päť farebných oblakov na svitajúcej oblohe kúpite na Knihyprekazdeho.sk
Knihyprekazdeho.sk
13,97 €
Skladom (dodanie do 3 dní)

Krátky popis
Román Päť farebných oblakov na svitajúcej oblohe ponúka jedinečný pohľad na japonskú, ale i rumunskú spoločnosť očami štyroch úplne odlišných postáv a jedného robota, z ktorých každý hľadá svoju vlastnú verziu tejto krajiny a skutočnosti ako takej. Programátor Darie žije izolovane vo svojom virtuálnom svete a riešenia životných problémov hľadá pomocou technológií, Lili je od narodenia bábkou, ktorá nerozhoduje o svojom živote a do Japonska prišla za prácou luxusnej spoločníčky, Kijomi sa beznádejne snaží potlačiť gény svojej matky belošky a stať sa skutočnou Japonkou, Ken je zas vynaliezavý oportunista, ktorého na ceste za vlastným šťastím nič nezastaví, a Qrin, Darieho osobný robot, všetko sleduje s nevinnosťou dieťaťa a snaží sa pochopiť iracionálne správanie ľudskej rasy. Román Päť farebných oblakov na svitajúcej oblohe sa na pozadí ľúbostného štvoruholníka zameriava na riziká technologickej eufórie, podnecuje čitateľa zamyslieť sa nad jej dopadmi na spoločnosť a jednotlivcov a na jednom možnom príbehu naznačuje, že posthumanizmus sa už začal. FLORINA ILIS (1968) je rumunská prozaička, docentka na Univerzite Babe?-Bolyai v Kluži, kde sa špecializuje na japonskú literatúru a kultúru. Po roku 2000 sa presadila hneď dvomi románmi: Zostúpenie z kríža (2001) a Povolanie Matúša (2002), ktorými zaujala tak literárnu kritiku, ako aj čitateľov. Zároveň ich pripravila na recepciu ďalšieho úspešného románu Detská križiacka výprava (2005), ktorý oslovil nielen aktuálnou sociálnou tematikou, ale aj formálnou stránkou. Nasledovali romány Päť farebných oblakov na svitajúcej oblohe (2006), Paralelné životy (2012) a Kniha čísel (2018). Napísala divadelné hry (Lekcia aritmetiky, 2016), krátke prózy (Veselá a smutná pandémia, 2020) a zbierku haiku (Haiku a kaligramy, 2000). Je redaktorka vedeckého časopisu Philobiblon: Transylvanian Journal of Multidisciplinary Research in Humanities. Za svoje diela získala množstvo domácich ocenení a v roku 2010 v Paríži aj cenu Courrier International za najlepšiu zahraničnú knihu. Jej romány boli preložené do viacerých jazykov (talianskeho, španielskeho, francúzskeho, srbského, maďarského, hebrejského). KLAUDIA DONKOVÁ (1994) vyštudovala prekladateľstvo a tlmočníctvo so špecializáciou na rumunský a portugalský jazyk. V roku 2022 získala doktorát z literárnej vedy na Filozofickej fakulte Univerzity Komenského, kde momentálne pôsobí na Katedre romanistiky. Z rumunčiny preložila poviedky zo zbierky Žltý škorpión od Rada ?uculesca, poviedku Povraz od Veronicy D. Niculescu, niekoľko básní od Andreia Dósu a do rumunčiny poviedku Tiger od Zuzany Šmatlákovej.
Výber kníh vydavateľa Vlna

Zobraziť všetky knihy vydavateľa Vlna
Naše tipy


Matematika 5 - Pracovný zošit 1 - Zuzana Berová
Matematika od autorskej dvojice Zuzana a Peter Bero je prvým uceleným konceptom vyučovania matematiky na základnej škole. Na Slovensku ojedinelý súbor učebníc a pracovných zošitov od jedného autorského kolektívu pre prvú až deviatu triedu spracovaný v modernej grafickej úprave. Učebnice aj pracovné zošity sú spracované podľa inovovaného ŠVP platného od septembra 2015. Tieto texty podporujú riadené aktívne učenie, pri ktorom je hlavný dôraz kladený na prácu žiakov a pri ktorom je učiteľ inšpirátorom a organizátorom diania v triede (metóda R.A.U.) tak, aby žiakov aj učiteľa práca bavila. Sú napísané tak, aby ich mohli používať všetci žiaci, bez ohľadu na ich predpoklady pre matematiku. Prezentujú matematiku pre každého, môžu podľa nich pracovať výborní žiaci, ale aj žiaci, ktorým matematika robí ťažkosti. Učebné texty berú do úvahy, že rôzni žiaci preferujú rôzne spôsoby vytvárania poznatkov (vizuálne, auditívne, kinesteticky...). Používajú jasný a jednoduchý jazyk, ktorý je blízky súčasnej generácii detí. Učebné texty obsahujú množstvo rôznorodých úloh tak, aby učiteľ nemusel vyhľadávať ďalšie zdroje. V každej téme úlohy od najjednoduchších až po veľmi zložité, tak aby učiteľ mohol diferencovať prácu v triede. Je v nich veľmi veľa projektov, či už čisto matematických, alebo začleňujúcich do vyučovania matematiky prierezové témy. Učebnice a pracovné zošity systematicky a dlhodobo pripravujú žiakov na Testovanie 5 a Testovanie 9. Sú vhodné aj pre nižšie ročníky osemročných gymnázií.