Dialogická figura odpovědnosti a její překročení. Sokratův
požadavek osobní absolutní angažovanosti. Křesťanský akcent na
lásku k Bohu. Věc "odpovědnost" se odpoutala a opustila svou
původní dialogickou figuru, a to jak v řecké, tak křesťanské
tradici. Vláda zákona. Ontologické společenství: moderní chápání
skutečnosti opustilo komunitu tvorstva. Vespolné bytí, vzájemná
odkázanost, propojenost a souvislost je existenciální
charakteristikou každého stvoření. Ekologie sama dává člověku
porozumět světu jako domovu: svět jako drama společné existence,
symbióza. Ovládavé "úspěchy" technovědy jako problematická
nadvláda. Výchovné uvádění do humánní podoby v běžném rodinném či
školním životě. Osobní nezástupnost každého jedince na scéně světa.
Lidské nitro jako ohnisko všech relací. Láska jako transcendence.
Svoboda, která zakládá nikde nekončící lidskou odpovědnost. Ke
každé kapitole jsou připojeny texty pro seminární interpretaci.
Matematika od autorskej dvojice Zuzana a Peter Bero je prvým
uceleným konceptom vyučovania matematiky na základnej škole. Na
Slovensku ojedinelý súbor učebníc a pracovných zošitov od jedného
autorského kolektívu pre prvú až deviatu triedu spracovaný v
modernej grafickej úprave. Učebnice aj pracovné zošity sú
spracované podľa inovovaného ŠVP platného od septembra 2015. Tieto
texty podporujú riadené aktívne učenie, pri ktorom je hlavný dôraz
kladený na prácu žiakov a pri ktorom je učiteľ inšpirátorom a
organizátorom diania v triede (metóda R.A.U.) tak, aby žiakov aj
učiteľa práca bavila. Sú napísané tak, aby ich mohli používať
všetci žiaci, bez ohľadu na ich predpoklady pre matematiku.
Prezentujú matematiku pre každého, môžu podľa nich pracovať výborní
žiaci, ale aj žiaci, ktorým matematika robí ťažkosti. Učebné texty
berú do úvahy, že rôzni žiaci preferujú rôzne spôsoby vytvárania
poznatkov (vizuálne, auditívne, kinesteticky...). Používajú jasný a
jednoduchý jazyk, ktorý je blízky súčasnej generácii detí. Učebné
texty obsahujú množstvo rôznorodých úloh tak, aby učiteľ nemusel
vyhľadávať ďalšie zdroje. V každej téme úlohy od najjednoduchších
až po veľmi zložité, tak aby učiteľ mohol diferencovať prácu v
triede. Je v nich veľmi veľa projektov, či už čisto matematických,
alebo začleňujúcich do vyučovania matematiky prierezové témy.
Učebnice a pracovné zošity systematicky a dlhodobo pripravujú
žiakov na Testovanie 5 a Testovanie 9. Sú vhodné aj pre nižšie
ročníky osemročných gymnázií.
Stále hľadáte nejaké knihy on-line a už Vás nebaví prechádzať všetky e-shopy?
Nájdite všetky knihy, ktoré si chcete kúpiť. Pridajte si ich do košíka a nechajte nás, aby sme porovnali ceny a dostupnosť e-shopov s knihami a zobrazili Vám tie najvýhodnejšie ponuky!
Potom už stačí len prejsť do vybraného e-shopu a knihy si objednať...