Kniha je první monografií věnovanou kazatelství Jednoty bratrské v
16. století v kontextu reformační, humanismem ovlivněné homiletiky.
Nabízí výsledky nejnovějšího výzkumu. Kriticky se vyrovnává se
starším obrazem bratrského kazatelství a vede dialog se současnými
interpretačními přístupy. Nové pohledy otvírá na základě rozboru
nejstarší dochované postily Jednoty bratrské, identifikované Jiřím
Justem roku 2012 a známé pod označením Summovník. V křivoklátském
vězení ji sepsal bratrský biskup Jan Augusta (1556/1557), tiskem
vyšla pod názvem Knihy služby slova Božího (1570). Autorka
představuje postilu jako výsledek Augustova reformního
homileticko-liturgického programu, v němž je tradiční rozvrh
církevního roku a perikop upraven podle článků Apoštolského vyznání
víry. Hledá odpovědi na otázky, co vedlo ke vzniku této koncepce,
jakou povahu mají jednotlivá kázání, jaké jsou jejich teologické
důrazy a jaký ideový záměr sleduje postila jako celek. Zkoumá
důvody jejího odmítnutí vedením Jednoty i dílčí recepci v bratrském
kazatelství. Pozoruhodný myšlenkový ohlas Augustova kazatelského
programu nachází v díle Jana Amose Komenského. Kniha je doplněna
obrazovou přílohou a přehlednými tabulkami.
Matematika od autorskej dvojice Zuzana a Peter Bero je prvým
uceleným konceptom vyučovania matematiky na základnej škole. Na
Slovensku ojedinelý súbor učebníc a pracovných zošitov od jedného
autorského kolektívu pre prvú až deviatu triedu spracovaný v
modernej grafickej úprave. Učebnice aj pracovné zošity sú
spracované podľa inovovaného ŠVP platného od septembra 2015. Tieto
texty podporujú riadené aktívne učenie, pri ktorom je hlavný dôraz
kladený na prácu žiakov a pri ktorom je učiteľ inšpirátorom a
organizátorom diania v triede (metóda R.A.U.) tak, aby žiakov aj
učiteľa práca bavila. Sú napísané tak, aby ich mohli používať
všetci žiaci, bez ohľadu na ich predpoklady pre matematiku.
Prezentujú matematiku pre každého, môžu podľa nich pracovať výborní
žiaci, ale aj žiaci, ktorým matematika robí ťažkosti. Učebné texty
berú do úvahy, že rôzni žiaci preferujú rôzne spôsoby vytvárania
poznatkov (vizuálne, auditívne, kinesteticky...). Používajú jasný a
jednoduchý jazyk, ktorý je blízky súčasnej generácii detí. Učebné
texty obsahujú množstvo rôznorodých úloh tak, aby učiteľ nemusel
vyhľadávať ďalšie zdroje. V každej téme úlohy od najjednoduchších
až po veľmi zložité, tak aby učiteľ mohol diferencovať prácu v
triede. Je v nich veľmi veľa projektov, či už čisto matematických,
alebo začleňujúcich do vyučovania matematiky prierezové témy.
Učebnice a pracovné zošity systematicky a dlhodobo pripravujú
žiakov na Testovanie 5 a Testovanie 9. Sú vhodné aj pre nižšie
ročníky osemročných gymnázií.
Stále hľadáte nejaké knihy on-line a už Vás nebaví prechádzať všetky e-shopy?
Nájdite všetky knihy, ktoré si chcete kúpiť. Pridajte si ich do košíka a nechajte nás, aby sme porovnali ceny a dostupnosť e-shopov s knihami a zobrazili Vám tie najvýhodnejšie ponuky!
Potom už stačí len prejsť do vybraného e-shopu a knihy si objednať...