Predkladaný Scotov text sa explicitne nevenuje metafyzike - zaoberá
sa prirodzenou poznateľnosťou Boha, no predsa sa v ňom nachádzajú
miesta, ktoré majú filozofickú relevanciu. Centrálnou pre Scotovo
chápanie metafyziky je jeho náuka o jednoznačnosti pojmu "súcna ako
súcna", ktoré je zároveň predmetom metafyziky a adekvátnym
predmetom ľudského rozumu. V rámci teologického kontextu, ktorým je
prirodzená poznateľnosť Boha, Scotus najprv "zostupuje" k
metafyzike a určeniu jej predmetu, čo je identické s určením
adekvátneho predmetu ľudského rozumu, a potom "vystupuje" k
teológii. Teológia teda predpokladá poznanie metafyziky, lebo pojmy
"súcno" (ens) a "nekonečný" (infinitum) sú poznateľné v rámci
metafyziky. Metafyzické poznanie tu slúži ako báza zmysluplnosti
teologického diskurzu. Scotovo chápanie metafyziky, ktoré spočíva
na jednoznačnosti pojmu súcna ako takého, reaguje na
aristotelovsko-tomistickú tradíciu chápania metafyziky v jej
dvojakej onto-teologickej dimenzii a najmä na náuku Henricha z
Gentu. Obe myšlienkové koncepcie sa zakladali na analogickom
chápaní pojmu súcna ako takého, ktoré Scotus podrobil kritike.
Vývoj ceny
Aktuálna Ø cena knihy O poznateľnosti Boha je 10,09 €
Matematika od autorskej dvojice Zuzana a Peter Bero je prvým
uceleným konceptom vyučovania matematiky na základnej škole. Na
Slovensku ojedinelý súbor učebníc a pracovných zošitov od jedného
autorského kolektívu pre prvú až deviatu triedu spracovaný v
modernej grafickej úprave. Učebnice aj pracovné zošity sú
spracované podľa inovovaného ŠVP platného od septembra 2015. Tieto
texty podporujú riadené aktívne učenie, pri ktorom je hlavný dôraz
kladený na prácu žiakov a pri ktorom je učiteľ inšpirátorom a
organizátorom diania v triede (metóda R.A.U.) tak, aby žiakov aj
učiteľa práca bavila. Sú napísané tak, aby ich mohli používať
všetci žiaci, bez ohľadu na ich predpoklady pre matematiku.
Prezentujú matematiku pre každého, môžu podľa nich pracovať výborní
žiaci, ale aj žiaci, ktorým matematika robí ťažkosti. Učebné texty
berú do úvahy, že rôzni žiaci preferujú rôzne spôsoby vytvárania
poznatkov (vizuálne, auditívne, kinesteticky...). Používajú jasný a
jednoduchý jazyk, ktorý je blízky súčasnej generácii detí. Učebné
texty obsahujú množstvo rôznorodých úloh tak, aby učiteľ nemusel
vyhľadávať ďalšie zdroje. V každej téme úlohy od najjednoduchších
až po veľmi zložité, tak aby učiteľ mohol diferencovať prácu v
triede. Je v nich veľmi veľa projektov, či už čisto matematických,
alebo začleňujúcich do vyučovania matematiky prierezové témy.
Učebnice a pracovné zošity systematicky a dlhodobo pripravujú
žiakov na Testovanie 5 a Testovanie 9. Sú vhodné aj pre nižšie
ročníky osemročných gymnázií.
Stále hľadáte nejaké knihy on-line a už Vás nebaví prechádzať všetky e-shopy?
Nájdite všetky knihy, ktoré si chcete kúpiť. Pridajte si ich do košíka a nechajte nás, aby sme porovnali ceny a dostupnosť e-shopov s knihami a zobrazili Vám tie najvýhodnejšie ponuky!
Potom už stačí len prejsť do vybraného e-shopu a knihy si objednať...