Hlavním cílem této knihy je analýza filosofického proudu v rámci
angloamerické právní vědy, který se nejčastěji označuje jako "nová
teorie přirozeného práva". Je to označení pro konkrétní oživení a
přepracování teorie přirozeného práva Tomáše Akvinského iniciované
v šedesátých letech 20. století francouzsko-americkým filosofem
Germainem Grisezem. Grisezovým hlavním spolupracovníkem byl
australský právní filosof John Finnis. Ve své knize Natural Law and
Natural Rights se Finnis pokusil nově formulovat přirozenoprávní
doktrínu s úmyslem vyvrátit nejčastější námitky odpůrců. Tato jeho
hlavní práce je často označována za zásadní příspěvek k debatě mezi
pozitivisty a zastánci přirozeného práva. Nová teorie přirozeného
práva používá argumenty odpovídající moderní právněfilosofické
debatě a snaží se najít originální odpovědi na otázky lidského
dobra a praktického rozumu. Proto lze její koncepci považovat za
významný příspěvek k renesanci přirozenoprávního myšlení ve 20.
století.
Matematika od autorskej dvojice Zuzana a Peter Bero je prvým
uceleným konceptom vyučovania matematiky na základnej škole. Na
Slovensku ojedinelý súbor učebníc a pracovných zošitov od jedného
autorského kolektívu pre prvú až deviatu triedu spracovaný v
modernej grafickej úprave. Učebnice aj pracovné zošity sú
spracované podľa inovovaného ŠVP platného od septembra 2015. Tieto
texty podporujú riadené aktívne učenie, pri ktorom je hlavný dôraz
kladený na prácu žiakov a pri ktorom je učiteľ inšpirátorom a
organizátorom diania v triede (metóda R.A.U.) tak, aby žiakov aj
učiteľa práca bavila. Sú napísané tak, aby ich mohli používať
všetci žiaci, bez ohľadu na ich predpoklady pre matematiku.
Prezentujú matematiku pre každého, môžu podľa nich pracovať výborní
žiaci, ale aj žiaci, ktorým matematika robí ťažkosti. Učebné texty
berú do úvahy, že rôzni žiaci preferujú rôzne spôsoby vytvárania
poznatkov (vizuálne, auditívne, kinesteticky...). Používajú jasný a
jednoduchý jazyk, ktorý je blízky súčasnej generácii detí. Učebné
texty obsahujú množstvo rôznorodých úloh tak, aby učiteľ nemusel
vyhľadávať ďalšie zdroje. V každej téme úlohy od najjednoduchších
až po veľmi zložité, tak aby učiteľ mohol diferencovať prácu v
triede. Je v nich veľmi veľa projektov, či už čisto matematických,
alebo začleňujúcich do vyučovania matematiky prierezové témy.
Učebnice a pracovné zošity systematicky a dlhodobo pripravujú
žiakov na Testovanie 5 a Testovanie 9. Sú vhodné aj pre nižšie
ročníky osemročných gymnázií.
Stále hľadáte nejaké knihy on-line a už Vás nebaví prechádzať všetky e-shopy?
Nájdite všetky knihy, ktoré si chcete kúpiť. Pridajte si ich do košíka a nechajte nás, aby sme porovnali ceny a dostupnosť e-shopov s knihami a zobrazili Vám tie najvýhodnejšie ponuky!
Potom už stačí len prejsť do vybraného e-shopu a knihy si objednať...