Ota Weinberger – terezínský a osvětimský vězeň, po 2. světové válce
absolvent filosofické i právnické fakulty Univerzity Karlovy v
Praze, v letech padesátých „třídní nepřítel“ a z donucení zámečník,
na přelomu padesátých a šedesátých let zakladatel právní logiky v
Československu, po sovětské okupaci exulant, profesor na univerzitě
v Štýrském Hradci, jedna z klíčových postav světové filosofie a
teorie práva sedmdesátých až devadesátých let 20. století. Počátkem
osmdesátých let 20. století společně se skotským právním filosofem
Neilem MacCormickem spoluvytváří právně-teoretický směr nazvaný
normativní institucionalismus. Směr, jehož základním cílem je
skloubit sociologický (institucionální) a normativní
(pozitivistický) náhled na právo v přesvědčivý teoretický celek.
Vycházeje z tohoto přístupu Weinberger pro účely univerzitního
studia teorie práva koncipuje učebnici pod názvem Norma a instituce
– úvod do teorie práva. Jde o mimořádně koncizní výklad základních
teoreticko-právních kategorií (normativních, institucionálních i
axiologických), jakož i metodologie právního myšlení. Weinberger je
ve svém textu formulačně přesný, předkládané teze vytváří obraz
dokonale sestaveného puzzle. I v postavení didaktika, univerzitního
učitele zůstává býti zároveň filosofem, právním teoretikem a
zejména pak logikem. Jde o učebnici, jež je pro čtenáře
intelektuální výzvou i intelektuálním zážitkem. Vzdělanému
právníkovi může být „partnerem“ po celý profesní život. prof. JUDr.
Pavel Holländer, DrSc.
Matematika od autorskej dvojice Zuzana a Peter Bero je prvým
uceleným konceptom vyučovania matematiky na základnej škole. Na
Slovensku ojedinelý súbor učebníc a pracovných zošitov od jedného
autorského kolektívu pre prvú až deviatu triedu spracovaný v
modernej grafickej úprave. Učebnice aj pracovné zošity sú
spracované podľa inovovaného ŠVP platného od septembra 2015. Tieto
texty podporujú riadené aktívne učenie, pri ktorom je hlavný dôraz
kladený na prácu žiakov a pri ktorom je učiteľ inšpirátorom a
organizátorom diania v triede (metóda R.A.U.) tak, aby žiakov aj
učiteľa práca bavila. Sú napísané tak, aby ich mohli používať
všetci žiaci, bez ohľadu na ich predpoklady pre matematiku.
Prezentujú matematiku pre každého, môžu podľa nich pracovať výborní
žiaci, ale aj žiaci, ktorým matematika robí ťažkosti. Učebné texty
berú do úvahy, že rôzni žiaci preferujú rôzne spôsoby vytvárania
poznatkov (vizuálne, auditívne, kinesteticky...). Používajú jasný a
jednoduchý jazyk, ktorý je blízky súčasnej generácii detí. Učebné
texty obsahujú množstvo rôznorodých úloh tak, aby učiteľ nemusel
vyhľadávať ďalšie zdroje. V každej téme úlohy od najjednoduchších
až po veľmi zložité, tak aby učiteľ mohol diferencovať prácu v
triede. Je v nich veľmi veľa projektov, či už čisto matematických,
alebo začleňujúcich do vyučovania matematiky prierezové témy.
Učebnice a pracovné zošity systematicky a dlhodobo pripravujú
žiakov na Testovanie 5 a Testovanie 9. Sú vhodné aj pre nižšie
ročníky osemročných gymnázií.
Stále hľadáte nejaké knihy on-line a už Vás nebaví prechádzať všetky e-shopy?
Nájdite všetky knihy, ktoré si chcete kúpiť. Pridajte si ich do košíka a nechajte nás, aby sme porovnali ceny a dostupnosť e-shopov s knihami a zobrazili Vám tie najvýhodnejšie ponuky!
Potom už stačí len prejsť do vybraného e-shopu a knihy si objednať...