Môj život a dielo-

a nájsť najvýhodnejšiu cenu za celú objednávku
Knihu kúpite v 2 e-shopoch od 14,16 €

Ak sa vám po kliknutí na tlačidlo "Do obchodu" nezobrazí stránka knihy vo vybranom e-shope, je potrebné vypnúť AdBlock vo vašom prehliadači pre našu stránku. Návod na vypnutie je napríklad na adrese https://www.sme.sk/dok/20466299/ako-vypnut-adblock-na-sme-sk-whitelist.

Môj život a dielo- kúpite na Panta Rhei
Panta Rhei
14,16 €
Skladom (odoslanie ihneď)

Môj život a dielo- kúpite na Knihyprekazdeho.sk
Knihyprekazdeho.sk
14,16 €
Skladom (dodanie do 3 dní)

Krátky popis
Henry Ford, zakladateľ jednej z najúspešnejších automobilových značiek na svete Ford Motor Company svoju životopisnú knihu Môj život a dielo uverejnil už v roku 1922, teda rovných 5 rokov pred ukončením výroby legendárneho Modelu T. Viac ako spomienky na svoj život v nej však zhrnul svoje videnie automobilovej výroby na úsvite motoristickej éry. Pri jej písaní mu pomáhal Samuel Crowther. Ford sa vo svojich ohliadnutiach do minulosti zamýšľa nad akousi filozofiou modernej priemyselnej výroby, poslaním (nielen) automobilového výrobcu a vôbec priemyselníka. Jeho inovátorský postoj vychádzal zo štyroch hlavných princípov, ktorých sa pridržiaval po celý život: 1. Nebáť sa budúcnosti 2. Nevšímať si konkurenciu 3. Uprednostňovať služby pred ziskom 4. Výrobu chápať ako proces férového nakupovania materiálov a ich pretváranie na spotrebný tovar, ktorý sa má následne distribuovať zákazníkom. Fordove novátorské postupy sa stali predmetom abecedy každého manažéra v prvej polovici 20. storočia, no ani dnes, v predvečer 100. výročia od ich vyjdenia, nestrácajú na originalite a miestami na aktuálnosti. Ford sa totiž ukázal ako nefalšovaný vizionár, obdivuhodný stratég a prezieravý človek, a to i napriek chabému vzdelaniu. Málokto vie, že súčasný päťdňový pracovný týždeň zaviedol práve Henry Ford spolu so zníženým pracovným časom, nehovoriac o rôznych iných sociálnych vymoženostiach pre vlastných pracovníkov, zavedení montážnej linky či metodiky JIT (Just-in-Time). Henry Martin Ford (1863 1947) patril k priekopníkom automobilového priemyslu. Stál a najväčšou mierou sa podieľal na ranej motorizácii Spojených štátov amerických. Zavedením pásovej výroby zrevolucionizoval poňatie automobilovej výroby. Jeho progresívne myslenie v oblasti výroby sa prejavilo aj zavádzaním prevratných sociálnych programov pre vlastných zamestnancov, ktorých zároveň podnecoval k inovatívnosti. Ako syn farmárov sa odmietol podvoliť osudu farmára a radšej ako šestnásťročný opustil domov. Vyučil sa na zámočníka. Najskôr pracoval v známej americkej firme Westinghouse, neskôr sa vypracoval na hlavného inžiniera vo firme slávneho amerického vynálezcu Thomasa Alvu Edisona. Fordovým najväčším snom však bolo skonštruovať lacný automobil, ktorý si bude môcť dovoliť každá priemerná americká rodina. Za týmto účelom založil spoločnosť Ford Motor Company. Na začiatku 20. storočia uzrel svetlo sveta legendárny Model T, ktorý sa predával za menej než 1 000 dolárov. Za necelých 20 rokov jeho výroby z montážnej linky zišlo viac než 15 miliónov kusov. Ford sa postupne stal lídrom na americkom automobilovom trhu s podielom prevyšujúcim 50 %. S nástupom fašizmu však Ford prejavil aj svoju kontroverznú tvár. Ako neústupný antisemita podporoval Hitlera v jeho ceste k európskej hegemónii. Zo ziskov z nemeckej filiálky dokonca financoval NSDAP. Po vstupe USA do druhej svetovej vojny však od podpory Hitlera upustil, a naopak, významnou mierou sa podieľal na výrobe bombardérov pre americkú armádu. Po jeho smrti spoločnosť Ford Motor Company prevzal jeho vnuk Henry II.
Vývoj ceny
Aktuálna Ø cena knihy Môj život a dielo- je 14,26 €

Výber kníh autora Henry Ford

Zobraziť všetky knihy autora Henry Ford
Výber kníh vydavateľa Citadella

Zobraziť všetky knihy vydavateľa Citadella
Naše tipy


Outlander 4 - Bubny jesene
BUBNY JESENE je v poradí štvrtá kniha zo série OUTLANDER. Claire a Jamie spolu s Jamieho synovcom Ianom nachádzajú v kolónii Severná Karolína miesto, kde by sa usadili. Hľadajú spôsob, ako neprekročiť nebezpečnú hranicu medzi patronátom guvernéra Tryona a Clairiným poznaním nadchádzajúcej revolúcie v Amerike, ale aj medzi pomocou Jamieho tety Jocasty, poslednej z klanu MacKenzieovcov („MacKenzieovci sú šarmantní ako škovránky v poli, ale aj prefíkaní ako líšky.“) a nežiaducimi záväzkami v podobe otrokov na jej plantáži. Keď nájdu miesto v horách a postavia si svoj prvý zrub, ich novonadobudnutý život je síce šťastný, ale aj s príchuťou trpkosti pri spomienke na Briannu – dcéru, ktorú Claire opustila a Jamie nikdy neuvidí. Aj Brianna neustále premýšľa o svojich rodičoch. V historických záznamoch objaví nebezpečnú informáciu – správu o vypuknutí požiaru na Fraserovej holi. Základná dilema cestovateľov v čase sa objavuje opäť: Môžeme meniť minulosť? Ak áno... za akú cenu? Roger MacKenzie našiel rovnaké oznámenie v novinách a rozhodol sa Brianne o ňom nepovedať. Nechcel, aby riskovala svoj život pre niečo, čo sa nedá zmeniť. Ani ona sa mu nezdôverí, ale poštou mu doručia Briannine škatule s osobnými vecami a rodinnými rozpomienkami s lístkom, na ktorom je napísané: „Každý potrebuje históriu. Toto je moja história. Prosím ťa, postaraj sa o ňu, kým sa nevrátim.“ Vtedy sa Roger prikláňa k myšlienke, že správu v novinách našla aj ona. Roger nasleduje Briannu do minulosti, kam sa vybrala pátrať po svojich rodičoch, aby sa pokúsila zachrániť ich životy. Keď zistí, že odplávala do Ameriky, sám nasadne na loď, na ktorej je kapitánom Stephen Bonnet. Ako funguje cestovanie v čase? Kto dokáže prejsť časovou trhlinou a ako? Aké sú riziká cestovania v čase? A tí, ktorí môžu cestovať v čase, prečo sú ochotní všetko riskovať? Len a len pre lásku. Preklad: Zuzana Filadelfi „Výnimočný.” – Minneapolis Star Tribune „Excelentný.” – Rocky Mountain News „Trhák.” – The Wall Street Journal „Vynikajúci román... Nervydrásajúca výprava v čase a priestore plná nezodpovedaných otázok.” – Publishers Weekly