Anton Baláž sa na prahu svojej osemdesiatky rozhodol obzrieť za
doterajším životom. Opisuje svoje životné univerzity, prvé
literárne pokusy, štúdium novinárstva, zošrotovanie knižného
debutu, viacročný zákaz publikovania a návrat k historickým
príbehom. Novinárska činnosť mu prinášala podnety, ktoré spracoval
v ekologických románoch Skleníková Venuša a Tu musíš žiť. Ich
filmové a televízne spracovanie mu umožnili nazrieť za kulisy
ateliérov na Kolibe a v Mlynskej doline. Osobné, tvorivé, a
inšpirujúce kontakty s generačnými príslušníkmi, redaktormi
vydavateľstiev, literárnymi kritikmi či vedcami opisuje v
portrétoch (Dušan Mitana, Ladislav Ballek, Ján Buzássy, Štefan
Strážay, Ján Števček, Viliam Turčány, Vladimír Petrík, Svetloslav
Veigl, Jaroslava Blažková). Píše aj o pôsobení v Literárnom
informačnom centre, organizovaní domácich a zahraničných podujatí.
Zážitok z čítania Solženicynovho Súostrovia Gulag v Paríži v roku
1979 mohol tvorivo zužitkovať až po páde komunizmu v dokumentárnom
cykle o táboroch nútených prác a v románe Tábor padlých žien.
Stretnutia s obeťami holokaustu zasa v románoch Krajina zabudnutia
a Portréty prežitia. Súčasťou jeho príbehu je aj pohľad do
rodinného života. Trvalý záujem o dielo Franza Kafku prepojil s
osobnou skúsenosťou pacienta, ktorý sa rovnako liečil na
tuberkulózu v tatranských sanatóriách. Stretnutie s Arnoštom
Lustigom na festivale Kafkove Matliare bolo podnetom pokračovať v
tvorbe – napriek tomu, že si kladie rovnakú otázku ako iný
slovenský prozaik Pavel Vilikovský: „ Ale koho to zaujíma?“
Literatúra pre neho zostáva cestou ako túto autorskú skepsu
prekonať.
Matematika od autorskej dvojice Zuzana a Peter Bero je prvým
uceleným konceptom vyučovania matematiky na základnej škole. Na
Slovensku ojedinelý súbor učebníc a pracovných zošitov od jedného
autorského kolektívu pre prvú až deviatu triedu spracovaný v
modernej grafickej úprave. Učebnice aj pracovné zošity sú
spracované podľa inovovaného ŠVP platného od septembra 2015. Tieto
texty podporujú riadené aktívne učenie, pri ktorom je hlavný dôraz
kladený na prácu žiakov a pri ktorom je učiteľ inšpirátorom a
organizátorom diania v triede (metóda R.A.U.) tak, aby žiakov aj
učiteľa práca bavila. Sú napísané tak, aby ich mohli používať
všetci žiaci, bez ohľadu na ich predpoklady pre matematiku.
Prezentujú matematiku pre každého, môžu podľa nich pracovať výborní
žiaci, ale aj žiaci, ktorým matematika robí ťažkosti. Učebné texty
berú do úvahy, že rôzni žiaci preferujú rôzne spôsoby vytvárania
poznatkov (vizuálne, auditívne, kinesteticky...). Používajú jasný a
jednoduchý jazyk, ktorý je blízky súčasnej generácii detí. Učebné
texty obsahujú množstvo rôznorodých úloh tak, aby učiteľ nemusel
vyhľadávať ďalšie zdroje. V každej téme úlohy od najjednoduchších
až po veľmi zložité, tak aby učiteľ mohol diferencovať prácu v
triede. Je v nich veľmi veľa projektov, či už čisto matematických,
alebo začleňujúcich do vyučovania matematiky prierezové témy.
Učebnice a pracovné zošity systematicky a dlhodobo pripravujú
žiakov na Testovanie 5 a Testovanie 9. Sú vhodné aj pre nižšie
ročníky osemročných gymnázií.
Stále hľadáte nejaké knihy on-line a už Vás nebaví prechádzať všetky e-shopy?
Nájdite všetky knihy, ktoré si chcete kúpiť. Pridajte si ich do košíka a nechajte nás, aby sme porovnali ceny a dostupnosť e-shopov s knihami a zobrazili Vám tie najvýhodnejšie ponuky!
Potom už stačí len prejsť do vybraného e-shopu a knihy si objednať...