Marie Terezie, rakouská císařovna, česká a uherská královna, byla
ve své době považována za „matku Rakouska". Nejen proto, že z
jejích sedmi dětí se dva synové stali císaři (Josef II. a Leopold
II.), ale především proto, že tato osvícená absolutistická
panovnice objevila způsob vlády, který smiřoval tradici s
modernitou, řídila se pragmatismem a svou intuicí. Odvolávala se na
svou pevnou katolickou víru stejně jako na ideály osvícenství.
Uvolnila přísné mravy panující u habsburského dvora a položila
základy moderního státu; četnými reformami, jež uvedla v život,
stvrdila jeho autoritu nad místními partikularismy: sjednotila
legislativu a zavedla některé instituce pro státní zaměstnance a
vojsko. Současně však musela upírat pozornost za hranice říše.
Stála proti ní mocná koalice v čele s Francií, která po smrti
jejího otce ohrožovala její dědictví (války o dědictví rakouské).
Nakonec musela postoupit Prusku Slezsko, avšak získáním jiných
území promyšlenou sňatkovou politikou Rakousko zabezpečila.
Matematika od autorskej dvojice Zuzana a Peter Bero je prvým
uceleným konceptom vyučovania matematiky na základnej škole. Na
Slovensku ojedinelý súbor učebníc a pracovných zošitov od jedného
autorského kolektívu pre prvú až deviatu triedu spracovaný v
modernej grafickej úprave. Učebnice aj pracovné zošity sú
spracované podľa inovovaného ŠVP platného od septembra 2015. Tieto
texty podporujú riadené aktívne učenie, pri ktorom je hlavný dôraz
kladený na prácu žiakov a pri ktorom je učiteľ inšpirátorom a
organizátorom diania v triede (metóda R.A.U.) tak, aby žiakov aj
učiteľa práca bavila. Sú napísané tak, aby ich mohli používať
všetci žiaci, bez ohľadu na ich predpoklady pre matematiku.
Prezentujú matematiku pre každého, môžu podľa nich pracovať výborní
žiaci, ale aj žiaci, ktorým matematika robí ťažkosti. Učebné texty
berú do úvahy, že rôzni žiaci preferujú rôzne spôsoby vytvárania
poznatkov (vizuálne, auditívne, kinesteticky...). Používajú jasný a
jednoduchý jazyk, ktorý je blízky súčasnej generácii detí. Učebné
texty obsahujú množstvo rôznorodých úloh tak, aby učiteľ nemusel
vyhľadávať ďalšie zdroje. V každej téme úlohy od najjednoduchších
až po veľmi zložité, tak aby učiteľ mohol diferencovať prácu v
triede. Je v nich veľmi veľa projektov, či už čisto matematických,
alebo začleňujúcich do vyučovania matematiky prierezové témy.
Učebnice a pracovné zošity systematicky a dlhodobo pripravujú
žiakov na Testovanie 5 a Testovanie 9. Sú vhodné aj pre nižšie
ročníky osemročných gymnázií.
Stále hľadáte nejaké knihy on-line a už Vás nebaví prechádzať všetky e-shopy?
Nájdite všetky knihy, ktoré si chcete kúpiť. Pridajte si ich do košíka a nechajte nás, aby sme porovnali ceny a dostupnosť e-shopov s knihami a zobrazili Vám tie najvýhodnejšie ponuky!
Potom už stačí len prejsť do vybraného e-shopu a knihy si objednať...