Nuž, na planéte malého princa boli takisto ako na iných planétach
aj dobré, aj zlé rastliny. Z toho vyplýva, že tam boli aj dobré
semená dobrých, aj zlé semená zlých rastlín. No semená sú
neviditeľné. Driemu utajené v zemi, kým niektoré z nich nepochytí
túžba, aby sa prebrali. Potom sa vystrú a vyženú spod zeme k slnku
krehký, bezbranný, utešený klíček. Ak ide o klíček reďkovky alebo
výhonok šípovej ruže, môžeme ich nechať rásť, ako sa im chce. Ale
ak ide o nejakú škodlivú rastlinu, treba ju vytrhnúť, len čo sa dá
rozpoznať. No a na princovej planéte boli aj zlomocné semená...
semená baobabov. Pôda planéty bola nimi vážne ohrozená. A keby taký
baobab spozorovali neskoro, už by sa nedal odstrániť. Potom by už
zamoril celú planétu. Prevŕtal by ju skrz-naskrz svojimi koreňmi. A
keby bola planéta celkom malá a baobaby by ju celú zaplienili
roztrhli by ju. Tu pomôže len dôslednosť, povedal mi neskôr malý
princ. Po každodennej rannej očiste sa treba pribrať k očiste celej
planéty. Treba pravidelne, čo aj s donútením vlastnej vôle,
vytrhávať baobaby hneď, len čo ich možno odlíšiť od ružových
kríkov, na ktoré sa v útlej mladosti tak ponášajú. Je to zdĺhavá,
no veľmi ľahká práca.
Matematika od autorskej dvojice Zuzana a Peter Bero je prvým
uceleným konceptom vyučovania matematiky na základnej škole. Na
Slovensku ojedinelý súbor učebníc a pracovných zošitov od jedného
autorského kolektívu pre prvú až deviatu triedu spracovaný v
modernej grafickej úprave. Učebnice aj pracovné zošity sú
spracované podľa inovovaného ŠVP platného od septembra 2015. Tieto
texty podporujú riadené aktívne učenie, pri ktorom je hlavný dôraz
kladený na prácu žiakov a pri ktorom je učiteľ inšpirátorom a
organizátorom diania v triede (metóda R.A.U.) tak, aby žiakov aj
učiteľa práca bavila. Sú napísané tak, aby ich mohli používať
všetci žiaci, bez ohľadu na ich predpoklady pre matematiku.
Prezentujú matematiku pre každého, môžu podľa nich pracovať výborní
žiaci, ale aj žiaci, ktorým matematika robí ťažkosti. Učebné texty
berú do úvahy, že rôzni žiaci preferujú rôzne spôsoby vytvárania
poznatkov (vizuálne, auditívne, kinesteticky...). Používajú jasný a
jednoduchý jazyk, ktorý je blízky súčasnej generácii detí. Učebné
texty obsahujú množstvo rôznorodých úloh tak, aby učiteľ nemusel
vyhľadávať ďalšie zdroje. V každej téme úlohy od najjednoduchších
až po veľmi zložité, tak aby učiteľ mohol diferencovať prácu v
triede. Je v nich veľmi veľa projektov, či už čisto matematických,
alebo začleňujúcich do vyučovania matematiky prierezové témy.
Učebnice a pracovné zošity systematicky a dlhodobo pripravujú
žiakov na Testovanie 5 a Testovanie 9. Sú vhodné aj pre nižšie
ročníky osemročných gymnázií.
Stále hľadáte nejaké knihy on-line a už Vás nebaví prechádzať všetky e-shopy?
Nájdite všetky knihy, ktoré si chcete kúpiť. Pridajte si ich do košíka a nechajte nás, aby sme porovnali ceny a dostupnosť e-shopov s knihami a zobrazili Vám tie najvýhodnejšie ponuky!
Potom už stačí len prejsť do vybraného e-shopu a knihy si objednať...