Kniha povídek ze sovětských gulagů. Když po šesti letech
strávených na Kolymě přivezli Varlama Šalamova v lednu 1944 do
táborové nemocnice, byl v bezvědomí a při výšce 185 cm vážil 48
kilogramů. Trpěl nemocí způsobenou příliš namáhavou prací a dlouhým
hladověním. Díky nezištné pomoci několika lékařů – jak sám píše –
„vstal z mrtvých“ a později se stal sanitářem v ústřední táborové
nemocnici zřízené v obci Děbin na levém břehu Kolymy. Levý břeh
znamenal zlom v jeho vězeňském osudu – dal mu šanci stát se znovu
člověkem. V povídkách zařazených do knihy Levý břeh popisuje autor
s přesností chirurga nejen všepohlcující hrůzy táborů, ale také
skromná gesta těch, kteří na levém břehu zachraňovali lidské
životy. Šalamov měl k lékařům na Kolymě úctu. Byli pro něj jediní,
kdo dokázali rozpoznat a pochopit lidské utrpení a nezřídka mu i
zabránit. Přesto však povídky nejsou napsány s úmyslem ukázat Levý
břeh jen jako oázu dobra. Šalamov v nich chce zůstat skeptikem,
jakým ho učinil tábor: „Zlé by si měl člověk pamatovat spíše než
dobré.“ Kniha Levý břeh je součástí souborného vydání díla Varlama
Šalamova.
Matematika od autorskej dvojice Zuzana a Peter Bero je prvým
uceleným konceptom vyučovania matematiky na základnej škole. Na
Slovensku ojedinelý súbor učebníc a pracovných zošitov od jedného
autorského kolektívu pre prvú až deviatu triedu spracovaný v
modernej grafickej úprave. Učebnice aj pracovné zošity sú
spracované podľa inovovaného ŠVP platného od septembra 2015. Tieto
texty podporujú riadené aktívne učenie, pri ktorom je hlavný dôraz
kladený na prácu žiakov a pri ktorom je učiteľ inšpirátorom a
organizátorom diania v triede (metóda R.A.U.) tak, aby žiakov aj
učiteľa práca bavila. Sú napísané tak, aby ich mohli používať
všetci žiaci, bez ohľadu na ich predpoklady pre matematiku.
Prezentujú matematiku pre každého, môžu podľa nich pracovať výborní
žiaci, ale aj žiaci, ktorým matematika robí ťažkosti. Učebné texty
berú do úvahy, že rôzni žiaci preferujú rôzne spôsoby vytvárania
poznatkov (vizuálne, auditívne, kinesteticky...). Používajú jasný a
jednoduchý jazyk, ktorý je blízky súčasnej generácii detí. Učebné
texty obsahujú množstvo rôznorodých úloh tak, aby učiteľ nemusel
vyhľadávať ďalšie zdroje. V každej téme úlohy od najjednoduchších
až po veľmi zložité, tak aby učiteľ mohol diferencovať prácu v
triede. Je v nich veľmi veľa projektov, či už čisto matematických,
alebo začleňujúcich do vyučovania matematiky prierezové témy.
Učebnice a pracovné zošity systematicky a dlhodobo pripravujú
žiakov na Testovanie 5 a Testovanie 9. Sú vhodné aj pre nižšie
ročníky osemročných gymnázií.
Stále hľadáte nejaké knihy on-line a už Vás nebaví prechádzať všetky e-shopy?
Nájdite všetky knihy, ktoré si chcete kúpiť. Pridajte si ich do košíka a nechajte nás, aby sme porovnali ceny a dostupnosť e-shopov s knihami a zobrazili Vám tie najvýhodnejšie ponuky!
Potom už stačí len prejsť do vybraného e-shopu a knihy si objednať...