V knize Lacrimae Rerum slovinský filozof a kulturní teoretik Slavoj
Žižek působivě analyzuje filmová díla věhlasných světových
režisérů, přičemž se opírá o filozofické teze Lacana, Heideggera,
Hegela a některé psychologické teorie. Při detailní analýze filmů
režiséra Krzysztofa Kieślowského se zabývá etikou jako ústředním
tématem Kieślowského děl, a dále především vztahem mezi
materiálností a teologií, konkrétně jak lze chápat symbolické
zobrazení Božského Desatera v různých epizodách filmu. U Alfreda
Hitchcocka zkoumá Žižek autorský styl a s ním spojený jev
„nadinterpretace“, tedy zda má v Hitchcockových filmech skutečně
vše předurčený význam. Zároveň si klade otázku, jak by mohl vypadat
remake některého z jeho filmů. Pomocí analýzy filmů Andreje
Tarkovského se autor snaží ukázat, jak motiv traumatické či
cizorodé Věci, který funguje jako mechanismus zhmotňující nevědomé
fantazie člověka, figuruje v diegetickém prostoru
kinematografického narativu. V eseji o filmu Lost Highway Davida
Lynche se Žižek zabývá tím, do jaké míry jsou tímto postmoderním
snímkem prostoupena filmová klišé, a jak naopak vážně je potřeba
chápat Lynchovo univerzum. V neposlední řadě autor věnuje pozornost
sexualizaci a zobrazení sexuálního aktu v kinematografii.
BUBNY JESENE je v poradí štvrtá kniha zo série OUTLANDER. Claire a
Jamie spolu s Jamieho synovcom Ianom nachádzajú v kolónii Severná
Karolína miesto, kde by sa usadili. Hľadajú spôsob, ako neprekročiť
nebezpečnú hranicu medzi patronátom guvernéra Tryona a Clairiným
poznaním nadchádzajúcej revolúcie v Amerike, ale aj medzi pomocou
Jamieho tety Jocasty, poslednej z klanu MacKenzieovcov
(„MacKenzieovci sú šarmantní ako škovránky v poli, ale aj prefíkaní
ako líšky.“) a nežiaducimi záväzkami v podobe otrokov na jej
plantáži. Keď nájdu miesto v horách a postavia si svoj prvý zrub,
ich novonadobudnutý život je síce šťastný, ale aj s príchuťou
trpkosti pri spomienke na Briannu – dcéru, ktorú Claire opustila a
Jamie nikdy neuvidí. Aj Brianna neustále premýšľa o svojich
rodičoch. V historických záznamoch objaví nebezpečnú informáciu –
správu o vypuknutí požiaru na Fraserovej holi. Základná dilema
cestovateľov v čase sa objavuje opäť: Môžeme meniť minulosť? Ak
áno... za akú cenu? Roger MacKenzie našiel rovnaké oznámenie v
novinách a rozhodol sa Brianne o ňom nepovedať. Nechcel, aby
riskovala svoj život pre niečo, čo sa nedá zmeniť. Ani ona sa mu
nezdôverí, ale poštou mu doručia Briannine škatule s osobnými
vecami a rodinnými rozpomienkami s lístkom, na ktorom je napísané:
„Každý potrebuje históriu. Toto je moja história. Prosím ťa,
postaraj sa o ňu, kým sa nevrátim.“ Vtedy sa Roger prikláňa k
myšlienke, že správu v novinách našla aj ona. Roger nasleduje
Briannu do minulosti, kam sa vybrala pátrať po svojich rodičoch,
aby sa pokúsila zachrániť ich životy. Keď zistí, že odplávala do
Ameriky, sám nasadne na loď, na ktorej je kapitánom Stephen Bonnet.
Ako funguje cestovanie v čase? Kto dokáže prejsť časovou trhlinou a
ako? Aké sú riziká cestovania v čase? A tí, ktorí môžu cestovať v
čase, prečo sú ochotní všetko riskovať? Len a len pre lásku.
Preklad: Zuzana Filadelfi „Výnimočný.” – Minneapolis Star Tribune
„Excelentný.” – Rocky Mountain News „Trhák.” – The Wall Street
Journal „Vynikajúci román... Nervydrásajúca výprava v čase a
priestore plná nezodpovedaných otázok.” – Publishers Weekly
Stále hľadáte nejaké knihy on-line a už Vás nebaví prechádzať všetky e-shopy?
Nájdite všetky knihy, ktoré si chcete kúpiť. Pridajte si ich do košíka a nechajte nás, aby sme porovnali ceny a dostupnosť e-shopov s knihami a zobrazili Vám tie najvýhodnejšie ponuky!
Potom už stačí len prejsť do vybraného e-shopu a knihy si objednať...