Kto je Wilhelm, keď je sám vo svojom domčeku na strome? Kto je
Wilhelm, keď mu mama vraví, že je snom premeneným na skutočnosť?
Kto je Wilhelm, keď načúva úderom srdca svojho starého otca? Kto je
Wilhelm? Wilhelm je chlapec, ktorý sa rád zamýšľa nad veľkými
životnými otázkami. Okrem iného ho zaujíma, kým skutočne je a čo
vlastne človeku dá jeho vlastnú identitu. Postupne sa vypytuje
všetkých dospelákov v rodine, ale hoci každý z nich prispeje svojím
dielom celkového „obrazu“, nemá pocit, že by sa mu dostalo
uspokojujúcej odpovede. Napriek tomu však vďaka starej mame
pochopí, že jedného dňa snáď dospeje k porozumeniu, ktoré tak
usilovne hľadá. Filozofická knižka zrozumiteľným, a predsa nie
príliš zjednodušujúcim spôsobom sprevádza detského čitateľa
myšlienkovým dobrodružstvom, ktoré je príťažlivé vo svojej
bezprostrednosti – „Kto vlastne som?", pýta sa Wilhelm a s ním aj
čitateľ. A odpovede sú rovnako rôznorodé ako tí, ktorí ich
poskytujú. Mozaika odlišných, často priam nesúrodých odpovedí,
odkazujúcich na rôzne aspekty Wilhelmovho „životného príbehu“, tak
vytvára prekvapujúco komplexný celok. Obrázkovú knižku citlivo
dotvárajú ilustrácie Akina Duzakina, slovenskému čitateľovi známeho
napríklad ilustráciami k filozofickým knižkám pre deti známeho
nórskeho autora Josteina Gaardera. Jemné obrázky tlmených farieb
príjemne dopĺňajú príbeh o hľadaní, dôležitosti otázok a vlastnej
identite.
Matematika od autorskej dvojice Zuzana a Peter Bero je prvým
uceleným konceptom vyučovania matematiky na základnej škole. Na
Slovensku ojedinelý súbor učebníc a pracovných zošitov od jedného
autorského kolektívu pre prvú až deviatu triedu spracovaný v
modernej grafickej úprave. Učebnice aj pracovné zošity sú
spracované podľa inovovaného ŠVP platného od septembra 2015. Tieto
texty podporujú riadené aktívne učenie, pri ktorom je hlavný dôraz
kladený na prácu žiakov a pri ktorom je učiteľ inšpirátorom a
organizátorom diania v triede (metóda R.A.U.) tak, aby žiakov aj
učiteľa práca bavila. Sú napísané tak, aby ich mohli používať
všetci žiaci, bez ohľadu na ich predpoklady pre matematiku.
Prezentujú matematiku pre každého, môžu podľa nich pracovať výborní
žiaci, ale aj žiaci, ktorým matematika robí ťažkosti. Učebné texty
berú do úvahy, že rôzni žiaci preferujú rôzne spôsoby vytvárania
poznatkov (vizuálne, auditívne, kinesteticky...). Používajú jasný a
jednoduchý jazyk, ktorý je blízky súčasnej generácii detí. Učebné
texty obsahujú množstvo rôznorodých úloh tak, aby učiteľ nemusel
vyhľadávať ďalšie zdroje. V každej téme úlohy od najjednoduchších
až po veľmi zložité, tak aby učiteľ mohol diferencovať prácu v
triede. Je v nich veľmi veľa projektov, či už čisto matematických,
alebo začleňujúcich do vyučovania matematiky prierezové témy.
Učebnice a pracovné zošity systematicky a dlhodobo pripravujú
žiakov na Testovanie 5 a Testovanie 9. Sú vhodné aj pre nižšie
ročníky osemročných gymnázií.
Stále hľadáte nejaké knihy on-line a už Vás nebaví prechádzať všetky e-shopy?
Nájdite všetky knihy, ktoré si chcete kúpiť. Pridajte si ich do košíka a nechajte nás, aby sme porovnali ceny a dostupnosť e-shopov s knihami a zobrazili Vám tie najvýhodnejšie ponuky!
Potom už stačí len prejsť do vybraného e-shopu a knihy si objednať...