Monografie „Kritika v pohybu. Literární kritika a metakritika 90.
let 20. století“ vychází z autorovy stejnojmenné dizertační práce
obhájené v r. 2018 na Filozofické fakultě Masarykovy univerzity:
zabývá se českou literární kritikou 90. let 20. století, zejména v
té podobě, v jaké se projevovala v literárních a kulturních
časopisech dané doby. V osmi kapitolách (včetně metodologické
úvodní a syntetizující závěrečné) v širokém kontextu představuje
nejvýraznější tendence tehdejšího, značně dynamického myšlení o
literatuře, včetně jeho soudobé reflexe (metakritiky). Konkrétně se
předmětem zkoumání stávají např. retrospektivní a anticipační
pohledy na českou literaturu, kritika „postmoderní“, kritika
katolická, křesťanská, resp. spirituální a tzv. spory o
autenticitu; samostatně jsou analyzovány také ohlasy vybraných
prozaických knih. Ve svém celku tak publikace předkládá ucelený,
plastický obraz literárněkritických a metakritických snah sledované
periody, přičemž mnohá z témat identifikovaných v dobové diskuzi,
jsou – jak se ukazuje – směrodatná dodnes.
Matematika od autorskej dvojice Zuzana a Peter Bero je prvým
uceleným konceptom vyučovania matematiky na základnej škole. Na
Slovensku ojedinelý súbor učebníc a pracovných zošitov od jedného
autorského kolektívu pre prvú až deviatu triedu spracovaný v
modernej grafickej úprave. Učebnice aj pracovné zošity sú
spracované podľa inovovaného ŠVP platného od septembra 2015. Tieto
texty podporujú riadené aktívne učenie, pri ktorom je hlavný dôraz
kladený na prácu žiakov a pri ktorom je učiteľ inšpirátorom a
organizátorom diania v triede (metóda R.A.U.) tak, aby žiakov aj
učiteľa práca bavila. Sú napísané tak, aby ich mohli používať
všetci žiaci, bez ohľadu na ich predpoklady pre matematiku.
Prezentujú matematiku pre každého, môžu podľa nich pracovať výborní
žiaci, ale aj žiaci, ktorým matematika robí ťažkosti. Učebné texty
berú do úvahy, že rôzni žiaci preferujú rôzne spôsoby vytvárania
poznatkov (vizuálne, auditívne, kinesteticky...). Používajú jasný a
jednoduchý jazyk, ktorý je blízky súčasnej generácii detí. Učebné
texty obsahujú množstvo rôznorodých úloh tak, aby učiteľ nemusel
vyhľadávať ďalšie zdroje. V každej téme úlohy od najjednoduchších
až po veľmi zložité, tak aby učiteľ mohol diferencovať prácu v
triede. Je v nich veľmi veľa projektov, či už čisto matematických,
alebo začleňujúcich do vyučovania matematiky prierezové témy.
Učebnice a pracovné zošity systematicky a dlhodobo pripravujú
žiakov na Testovanie 5 a Testovanie 9. Sú vhodné aj pre nižšie
ročníky osemročných gymnázií.
Stále hľadáte nejaké knihy on-line a už Vás nebaví prechádzať všetky e-shopy?
Nájdite všetky knihy, ktoré si chcete kúpiť. Pridajte si ich do košíka a nechajte nás, aby sme porovnali ceny a dostupnosť e-shopov s knihami a zobrazili Vám tie najvýhodnejšie ponuky!
Potom už stačí len prejsť do vybraného e-shopu a knihy si objednať...