V čom je tajomstvo Ježišovej modlitby? Akými duchovnými zákonmi
sa riadi náš život? Aký vlastne bol a ako žil? Čo je pravda v
bibliii a čo dokladá história. ..Kto je ale Ježiš? Naše
pochopenie Ježiša nemôže zájsť ďalej ako naše sebapoznanie. Nezrelí
ľudia môžu dosiahnuť len nezrelé pochopenie Ježiša. Hľadajúci
ľudia, ktorí svoj život chápu ako proces dospievania, budú mať
zrelší obraz Ježiša. Práve že je naša doba taká „chorá", vyciťujú
mnohí ľudia s istotou zdravý obraz človeka u Ježiša, ktorý
zodpovedá obrazu ozdravujúceho boha. Keď sa sila viery v starých
náboženstvách na celom svete znovu tak mocne hlási k slovu,
dokazuje to, ako veľmi bolo u nás náboženstvo potlačená
materialistickým svetonázorom. Všetko potlačené sa však raz znovu
pretisne k svetlu. Pre konečný osud osvietenstva bude rozhodujúce,
či jeho logos bude chcieť integrovať mýtus starých náboženstiev. Až
táto integrácia urobí osvietenstvo skutočne osvieteným. Výsledky
osvietenstva - zvedečtenie a jednostranný racionalizmus - nás
priviedli v atómovej dobe na okraj priepasti. Záchranou by bolo
-osvietenie osvietenstva-. zmierenie viery a poznania. Stredovek
zabsolutizoval vieru. novovek zabsolutizoval premýšľanie. Avšak až
osvietená viera urobí premýšľanie múdrym. -Človek nežije iba
chlebom. avšak aj z dôvery v Boha-. hovorí zbožný osvietenec Ježiš.
To nové a moderné u tohto muža je jeho celistvosť. ktorá pomáha
prekonávať našu rozdielnosť: vzdialenosť medzi rozumom a dôverou,
poznaním a svedomím, náboženstvom a politikou. Preto je Ježiš
supermocnosťou duchovných dejín našej planéty. Ešte viac než u
Budhu alebo Pytagora pôsobí u Ježiša jeho ľudskosť. O žiadnom inom
tvorcovi náboženstva alebo -Božom synovi- sa nehovorí. že sa od
samého strachu -krvou potil- a od bolesti kričal. Sokrates prijal
smrť s pokojom. Ježiš plný strachu a pochybností. Preto mi je Ježiš
bližší. Nie je hrdinom ani polobohom - trasie sa o svoj život. Je
-opravdovým človekom-. Miloval život. nie utrpenie! Avšak napriek
tomu utrpenie prijal......
Matematika od autorskej dvojice Zuzana a Peter Bero je prvým
uceleným konceptom vyučovania matematiky na základnej škole. Na
Slovensku ojedinelý súbor učebníc a pracovných zošitov od jedného
autorského kolektívu pre prvú až deviatu triedu spracovaný v
modernej grafickej úprave. Učebnice aj pracovné zošity sú
spracované podľa inovovaného ŠVP platného od septembra 2015. Tieto
texty podporujú riadené aktívne učenie, pri ktorom je hlavný dôraz
kladený na prácu žiakov a pri ktorom je učiteľ inšpirátorom a
organizátorom diania v triede (metóda R.A.U.) tak, aby žiakov aj
učiteľa práca bavila. Sú napísané tak, aby ich mohli používať
všetci žiaci, bez ohľadu na ich predpoklady pre matematiku.
Prezentujú matematiku pre každého, môžu podľa nich pracovať výborní
žiaci, ale aj žiaci, ktorým matematika robí ťažkosti. Učebné texty
berú do úvahy, že rôzni žiaci preferujú rôzne spôsoby vytvárania
poznatkov (vizuálne, auditívne, kinesteticky...). Používajú jasný a
jednoduchý jazyk, ktorý je blízky súčasnej generácii detí. Učebné
texty obsahujú množstvo rôznorodých úloh tak, aby učiteľ nemusel
vyhľadávať ďalšie zdroje. V každej téme úlohy od najjednoduchších
až po veľmi zložité, tak aby učiteľ mohol diferencovať prácu v
triede. Je v nich veľmi veľa projektov, či už čisto matematických,
alebo začleňujúcich do vyučovania matematiky prierezové témy.
Učebnice a pracovné zošity systematicky a dlhodobo pripravujú
žiakov na Testovanie 5 a Testovanie 9. Sú vhodné aj pre nižšie
ročníky osemročných gymnázií.
Stále hľadáte nejaké knihy on-line a už Vás nebaví prechádzať všetky e-shopy?
Nájdite všetky knihy, ktoré si chcete kúpiť. Pridajte si ich do košíka a nechajte nás, aby sme porovnali ceny a dostupnosť e-shopov s knihami a zobrazili Vám tie najvýhodnejšie ponuky!
Potom už stačí len prejsť do vybraného e-shopu a knihy si objednať...