Knihu Jazyk jako stigma? Analýza chybovosti textů romských žáků 9. ročníků základních aktuálne nie je možné zakúpiť v žiadnom z porovnávaných e-shopov...
Krátky popis
Studie se zabývá chybovostí v psaném projevu romských žáků 9.
ročníků základních škol praktických, přičemž analyzuje 130 školních
prací těchto žáků dostupných v databance ROMi (databanka psaného a
mluveného projevu romských dětí a mládeže v češtině). Autorka se
zaměřuje především na stigmatizující potenciál zkoumaných chyb,
jemuž dosud nebyla v české lingvistice věnována dostatečná
pozornost. Studie tak přináší inovativní koncept tzv.
stigmatizující chyby a nové, propracované schéma tohoto typu chyb,
na jehož základěautorka provedla detailní
kvalitativně-kvantitativní analýzu textů. Kromě samotné
kvalitativně-kvantitativní analýzy nastiňuje studie také aktuální
stav problematiky vzdělávání romských žáků v češtině, problematiku
romského etnolektu češtiny a problematiku jazykového projevu jako
zdroje stigmatu, podrobné informace o databance ROMi a v neposlední
řadě také návrhy na možné způsoby kompenzace této chybovosti.
Matematika od autorskej dvojice Zuzana a Peter Bero je prvým
uceleným konceptom vyučovania matematiky na základnej škole. Na
Slovensku ojedinelý súbor učebníc a pracovných zošitov od jedného
autorského kolektívu pre prvú až deviatu triedu spracovaný v
modernej grafickej úprave. Učebnice aj pracovné zošity sú
spracované podľa inovovaného ŠVP platného od septembra 2015. Tieto
texty podporujú riadené aktívne učenie, pri ktorom je hlavný dôraz
kladený na prácu žiakov a pri ktorom je učiteľ inšpirátorom a
organizátorom diania v triede (metóda R.A.U.) tak, aby žiakov aj
učiteľa práca bavila. Sú napísané tak, aby ich mohli používať
všetci žiaci, bez ohľadu na ich predpoklady pre matematiku.
Prezentujú matematiku pre každého, môžu podľa nich pracovať výborní
žiaci, ale aj žiaci, ktorým matematika robí ťažkosti. Učebné texty
berú do úvahy, že rôzni žiaci preferujú rôzne spôsoby vytvárania
poznatkov (vizuálne, auditívne, kinesteticky...). Používajú jasný a
jednoduchý jazyk, ktorý je blízky súčasnej generácii detí. Učebné
texty obsahujú množstvo rôznorodých úloh tak, aby učiteľ nemusel
vyhľadávať ďalšie zdroje. V každej téme úlohy od najjednoduchších
až po veľmi zložité, tak aby učiteľ mohol diferencovať prácu v
triede. Je v nich veľmi veľa projektov, či už čisto matematických,
alebo začleňujúcich do vyučovania matematiky prierezové témy.
Učebnice a pracovné zošity systematicky a dlhodobo pripravujú
žiakov na Testovanie 5 a Testovanie 9. Sú vhodné aj pre nižšie
ročníky osemročných gymnázií.
Stále hľadáte nejaké knihy on-line a už Vás nebaví prechádzať všetky e-shopy?
Nájdite všetky knihy, ktoré si chcete kúpiť. Pridajte si ich do košíka a nechajte nás, aby sme porovnali ceny a dostupnosť e-shopov s knihami a zobrazili Vám tie najvýhodnejšie ponuky!
Potom už stačí len prejsť do vybraného e-shopu a knihy si objednať...