Tato kniha představuje výsledky práce česko-uzbecké archeologické
expedice na lokalitě Džandavláttepa jižním Uzbekistánu. Tato
spolupráce vznikla jako společný projekt Archeologického ústavu
Akademie věd Uzbekistánu v Samarkandu a Ústavu pro klasickou
archeologii FF Univerzity Karlovy v Praze v roce 2001. Od roku 2002
do roku 2006 proběhlo pět výkopových sezón pod vedením Kazima
Abdullaeva a Ladislava Stanča, vždy v trvání od čtyř do šestí
týdnů, při nichž byl shromážděn rozsáhlý archeologický materiál a
data. Tento svazek je první částí řady, která by měla tyto výsledky
předložit veřejnosti. Knihy je rozdělena na tři základní části.
První z nich obsahuje všeobecný popis regionu a samotné lokality,
dějiny výzkumů a rovněž geografické a topografické poznámky. Druhou
– stěžejní – část tvoří popis a interpretace výzkumů v jednotlivých
sektorech, zvláštní pozornost je věnována zejména sektoru 20, tzv.
citadele. Třetí část sestává ze studií, zabývajících se
jednotlivými skupinami nalezených artefaktů, tedy mincí, předmětů
pro textilní výrobu, zbraní a nástrojů, šperků a ozdob a
terakotových figurek a aplik. Na konci svazku je umístěn seznam
všech drobných nálezů s odkazy na tabulky, fotografie i místa v
textu, která se jimi zabývají.
Matematika od autorskej dvojice Zuzana a Peter Bero je prvým
uceleným konceptom vyučovania matematiky na základnej škole. Na
Slovensku ojedinelý súbor učebníc a pracovných zošitov od jedného
autorského kolektívu pre prvú až deviatu triedu spracovaný v
modernej grafickej úprave. Učebnice aj pracovné zošity sú
spracované podľa inovovaného ŠVP platného od septembra 2015. Tieto
texty podporujú riadené aktívne učenie, pri ktorom je hlavný dôraz
kladený na prácu žiakov a pri ktorom je učiteľ inšpirátorom a
organizátorom diania v triede (metóda R.A.U.) tak, aby žiakov aj
učiteľa práca bavila. Sú napísané tak, aby ich mohli používať
všetci žiaci, bez ohľadu na ich predpoklady pre matematiku.
Prezentujú matematiku pre každého, môžu podľa nich pracovať výborní
žiaci, ale aj žiaci, ktorým matematika robí ťažkosti. Učebné texty
berú do úvahy, že rôzni žiaci preferujú rôzne spôsoby vytvárania
poznatkov (vizuálne, auditívne, kinesteticky...). Používajú jasný a
jednoduchý jazyk, ktorý je blízky súčasnej generácii detí. Učebné
texty obsahujú množstvo rôznorodých úloh tak, aby učiteľ nemusel
vyhľadávať ďalšie zdroje. V každej téme úlohy od najjednoduchších
až po veľmi zložité, tak aby učiteľ mohol diferencovať prácu v
triede. Je v nich veľmi veľa projektov, či už čisto matematických,
alebo začleňujúcich do vyučovania matematiky prierezové témy.
Učebnice a pracovné zošity systematicky a dlhodobo pripravujú
žiakov na Testovanie 5 a Testovanie 9. Sú vhodné aj pre nižšie
ročníky osemročných gymnázií.
Stále hľadáte nejaké knihy on-line a už Vás nebaví prechádzať všetky e-shopy?
Nájdite všetky knihy, ktoré si chcete kúpiť. Pridajte si ich do košíka a nechajte nás, aby sme porovnali ceny a dostupnosť e-shopov s knihami a zobrazili Vám tie najvýhodnejšie ponuky!
Potom už stačí len prejsť do vybraného e-shopu a knihy si objednať...