Knihu Jaké to je, nebo o čem to je? aktuálne nie je možné zakúpiť v žiadnom z porovnávaných e-shopov...
Krátky popis
Zatím nejsouhrnnější domácí monografie o současné analytické
filosofii vědomí, která se během posledních dvou dekád stala jednou
z nejživějších oblastí filosofického výzkumu. Autor vysvětluje
důvody tohoto vývoje, jež mají co do činění se standardním pojetím
fenomenálního vědomí a metafyziky materialismu, o něž se opírá
formulace tzv. „těžkého problému“ vědomí a výzva moderního
dualismu. Tuto výzvu představují zvláště modální argument Davida
Chalmerse a epistemický argument Franka Jacksona. Převážná část
knihy je věnována návrhům na překonání dualismu: argumentům
russelliánského monismu a materialistickým strategiím, zvláště tzv.
reprezentacionismu. Autor obhajuje teorii, která se do jisté míry
podobá reprezentacionismu v tom, že redukuje vědomí prostřednictvím
intencionality, ale liší se odmítnutím standardního pojetí vědomí a
argumentačním rámcem, jímž je spíše metodologický naturalismus, než
materialistická metafyzika. Tuto teorii rozvíjí hlavně Daniel
Dennett, ačkoli příbuzné argumenty lze najít u dalších současných
kritiků introspekce. Ačkoli Dennettova teorie nabízí spíše
dekonstrukci, než řešení „těžkého problému“, autor dospívá k
závěru, že navzdory své podnětnosti přehlíží „nejtěžší problém“.
Tento problém se netýká vědomí, ale intencionality. Kniha může
sloužit jako úvod do současné diskuse ve filosofii mysli a
metafyzice.
Matematika od autorskej dvojice Zuzana a Peter Bero je prvým
uceleným konceptom vyučovania matematiky na základnej škole. Na
Slovensku ojedinelý súbor učebníc a pracovných zošitov od jedného
autorského kolektívu pre prvú až deviatu triedu spracovaný v
modernej grafickej úprave. Učebnice aj pracovné zošity sú
spracované podľa inovovaného ŠVP platného od septembra 2015. Tieto
texty podporujú riadené aktívne učenie, pri ktorom je hlavný dôraz
kladený na prácu žiakov a pri ktorom je učiteľ inšpirátorom a
organizátorom diania v triede (metóda R.A.U.) tak, aby žiakov aj
učiteľa práca bavila. Sú napísané tak, aby ich mohli používať
všetci žiaci, bez ohľadu na ich predpoklady pre matematiku.
Prezentujú matematiku pre každého, môžu podľa nich pracovať výborní
žiaci, ale aj žiaci, ktorým matematika robí ťažkosti. Učebné texty
berú do úvahy, že rôzni žiaci preferujú rôzne spôsoby vytvárania
poznatkov (vizuálne, auditívne, kinesteticky...). Používajú jasný a
jednoduchý jazyk, ktorý je blízky súčasnej generácii detí. Učebné
texty obsahujú množstvo rôznorodých úloh tak, aby učiteľ nemusel
vyhľadávať ďalšie zdroje. V každej téme úlohy od najjednoduchších
až po veľmi zložité, tak aby učiteľ mohol diferencovať prácu v
triede. Je v nich veľmi veľa projektov, či už čisto matematických,
alebo začleňujúcich do vyučovania matematiky prierezové témy.
Učebnice a pracovné zošity systematicky a dlhodobo pripravujú
žiakov na Testovanie 5 a Testovanie 9. Sú vhodné aj pre nižšie
ročníky osemročných gymnázií.
Stále hľadáte nejaké knihy on-line a už Vás nebaví prechádzať všetky e-shopy?
Nájdite všetky knihy, ktoré si chcete kúpiť. Pridajte si ich do košíka a nechajte nás, aby sme porovnali ceny a dostupnosť e-shopov s knihami a zobrazili Vám tie najvýhodnejšie ponuky!
Potom už stačí len prejsť do vybraného e-shopu a knihy si objednať...