Tato publikace je sborníkem 21 příspěvků, přednesených na 9.
ročníku konference „Teaching and Learning Corpora“, která se
uskutečnila na Masarykově univerzitě v létě 2010. Statě byly
vybrány na základě dvou anonymních posudků, poskytnutých vědeckou
radou konané konference. Kniha se zabývá rozmanitými způsoby
využití jazykových korpusů při výuce a při studiu cizího jazyka, a
je rozdělena do čtyř oddílů. Oddíly 1 a 2 pohlížejí na korpus jako
vstupní zdroj, zkoumají nejdříve obecně jak mohou korpusy obohatit
výuku jazyka, poté na konkrétních případech ukazují, jak převést
poznatky do praxe, a nakonec hodnotí jednotlivé využití korpusů
studenty. Oddíly 3 a 4 tematizují korpus jako výstup, což
představuje především srovnání s korpusy rodilých mluvčích a
následnou identifikaci „chyb“ či problémových oblastí, ale také
ukazují, co studenti mohou vědět a skutečně ví v různých úrovních
pokročilosti, a pokouší se zodpovědět na otázku, co nám tyto
informace říkají o samotném procesu učení.
Matematika od autorskej dvojice Zuzana a Peter Bero je prvým
uceleným konceptom vyučovania matematiky na základnej škole. Na
Slovensku ojedinelý súbor učebníc a pracovných zošitov od jedného
autorského kolektívu pre prvú až deviatu triedu spracovaný v
modernej grafickej úprave. Učebnice aj pracovné zošity sú
spracované podľa inovovaného ŠVP platného od septembra 2015. Tieto
texty podporujú riadené aktívne učenie, pri ktorom je hlavný dôraz
kladený na prácu žiakov a pri ktorom je učiteľ inšpirátorom a
organizátorom diania v triede (metóda R.A.U.) tak, aby žiakov aj
učiteľa práca bavila. Sú napísané tak, aby ich mohli používať
všetci žiaci, bez ohľadu na ich predpoklady pre matematiku.
Prezentujú matematiku pre každého, môžu podľa nich pracovať výborní
žiaci, ale aj žiaci, ktorým matematika robí ťažkosti. Učebné texty
berú do úvahy, že rôzni žiaci preferujú rôzne spôsoby vytvárania
poznatkov (vizuálne, auditívne, kinesteticky...). Používajú jasný a
jednoduchý jazyk, ktorý je blízky súčasnej generácii detí. Učebné
texty obsahujú množstvo rôznorodých úloh tak, aby učiteľ nemusel
vyhľadávať ďalšie zdroje. V každej téme úlohy od najjednoduchších
až po veľmi zložité, tak aby učiteľ mohol diferencovať prácu v
triede. Je v nich veľmi veľa projektov, či už čisto matematických,
alebo začleňujúcich do vyučovania matematiky prierezové témy.
Učebnice a pracovné zošity systematicky a dlhodobo pripravujú
žiakov na Testovanie 5 a Testovanie 9. Sú vhodné aj pre nižšie
ročníky osemročných gymnázií.
Stále hľadáte nejaké knihy on-line a už Vás nebaví prechádzať všetky e-shopy?
Nájdite všetky knihy, ktoré si chcete kúpiť. Pridajte si ich do košíka a nechajte nás, aby sme porovnali ceny a dostupnosť e-shopov s knihami a zobrazili Vám tie najvýhodnejšie ponuky!
Potom už stačí len prejsť do vybraného e-shopu a knihy si objednať...