A new take on the history of art as parodied, reinterpreted and
ultimately reinforced by the international phenomenon that is
Banksy. Few would dispute that Banksy is the most famous urban
artist in the world today. That he is also one of the most
perceptive art historians of our age might come as a surprise to
many.Taken together, the myriad memorable works the street artist
has created over the course of the past thirty years, since his
emergence in the Bristol underground scene in the early 1990s,
constitute an audacious commentary on the history of image-making –
a captivating critique waiting to be pieced together. Armed with
little more than stencils, spray paint and an anonymizing cloak of
after-hours darkness, Banksy has forged an alluring identity for
himself as an incorrigible prankster who doesn’t embrace tradition,
but shreds it. Consider Banksy and you think of grubby city walls
far removed from elite galleries and privileged museums where art
is conventionally shown.What actually illuminates Banksy’s
audacious murals, impromptu urban sculptures and vandalized
paintings, however, is a profound understanding of the story of
art. He wields this secret knowledge like a weapon against our
senses. Through the dark satirical lens of Banksy’s mischievous
reimagined masterpieces, art history is viewed afresh and brought
into unexpected focus.From his droll lampooning of the Lascaux cave
paintings to his reinvention of Monet’s enchanting water-lily pond,
a reboot of Géricault’s tragic gut-wrenching vision to Vermeer's
girl now instilled with street cred, everyone’s genius is grist for
his unmerciful mill. Far from being diminished in their
significance, however, the works that Banksy ruthlessly parodies
are ultimately refurbished by the ordeal. Banksy’s iconoclastic
works force us to rethink our affection for, and appreciation of,
great works of art that define cultural history.
Rímska ríša sa na vrchole svojho rozmachu dostávala do čoraz
búrlivejších pomerov, keď bola napádaná rôznymi kmeňmi spoza
vonkajších hraníc ríše a zároveň v jej vnútri vznikali rozpory
medzi samotnými Rimanmi. Marcus Aurelius sa stal cisárom práve v
takýchto pohnutých časoch. Väčšiu časť svojej vlády bol nútený
prežiť medzi vojskom v odľahlých častiach ríše v bojoch za
zachovanie jej celistvosti a v snahe usporiadať pomery po často
vznikajúcich rozbrojoch. Životné skúsenosti počas mnohých takto
prežitých rokov mu umožnili, aby si v neskoršom čase svojho života
vytvoril ucelený pohľad na ľudské bytie a strasti s ním spojené. Je
známy ako cisár, ktorý sa výrazne zaujímal o filozofiu, o poznanie
ľudskej duše, pričom bol silným zástancom stoicizmu. Marca Aurelia
preslávila jednak jeho výnimočná schopnosť udržiavať i počas
problematických pomerov celistvosť ríše a riešiť zložité problémy,
a tiež jeho filozofické dielo Myšlienky k sebe samému. Dielo
napísal v posledných rokoch svojho života a začal ho písať na území
Kvádov pri Hrone, teda na území dnešného Slovenska. V Myšlienkach
zhŕňa svoje životné skúsenosti a s umiernenosťou sa ponára do úvah
o podstate sveta a o jeho princípoch. Okrem vlastných názorov
uvádza i množstvo myšlienok iných autorov, čo svedčí o jeho
mimoriadne vysokej vzdelanosti. Myšlienky Marca Aurelia sú veľmi
pôsobivé a je z nich zrejmé, že ich autor bol znamenitý muž, ktorý
sa obdivuhodným spôsobom dokázal zamýšľať nad ľudskou existenciou.
Publikáciu dopĺňa úvodná štúdia Miloslava Okála Život a dielo Marca
Aurelia.
Stále hľadáte nejaké knihy on-line a už Vás nebaví prechádzať všetky e-shopy?
Nájdite všetky knihy, ktoré si chcete kúpiť. Pridajte si ich do košíka a nechajte nás, aby sme porovnali ceny a dostupnosť e-shopov s knihami a zobrazili Vám tie najvýhodnejšie ponuky!
Potom už stačí len prejsť do vybraného e-shopu a knihy si objednať...