Kniha má viac vrstiev. Obracia sa jednak na vedecky náročného a v
problematike školstva zorientovaného akademika, jednak na čitateľa
praktika spomedzi učiteľov, riaditeľov škôl a reprezentantov
inštitúcií, ktoré majú čo do činenia s tvorbou a hodnotením
vzdelávacích politík a školských praxí.Autor referuje o kľúčových
filozofických a psychologických zdôvodneniach vzťahového charakteru
človeka, aby napokon ponúkol ich syntézu v paradigme dialogického
antropologického princípu a definoval úrovne kvality dobrého
medziľudského vzťahu. Tento základný koncept v druhej časti
aplikačne využíva a skrze neho podrobne popisuje štyri vzťahotvorné
hodnoty, ktoré sú nevyhnutné pre skutočnú reformu či dokonca
redizajn vzdelávania na slovenských školách: dôveru, proaktivitu,
dialogický princíp a múdrosť prejavujúcu sa neustálou sebareflexiou
a sebaobnovou. Tému hodnôt a vzťahov tak prepája s konkrétnymi
modelmi fungovania školy, vyučovania a ďalšieho profesijného rastu
učiteľov profesijnými učiacimi sa komunitami, konkrétne modelmi,
akými sú lesson study, learning study či didaktické reflektívne
komunity. Prichádza až k súvislostiam edukačného a
architektonického dizajnu školy. V prehľadovej kapitole ukazuje
silné väzby medzi školskou úspešnosťou a kvalitou vzťahov v škole.
V tretej časti kniha prináša prehľad prístupov a modelov výchovy
charakteru z hľadiska ich základných konceptuálnych východísk, teda
základnú orientáciu, ktorá v česko-slovenskom vedeckom priestore
doposiaľ realizovaná nebola. Ide o tri prúdy: deontologické
(kohlbergiánske) prístupy, prístupy na báze etiky cnosti (výchova k
cnostiam) a odmoralizované prístupy (psychosociálne tréningy).
Napokon autor referuje o aktuálnych výskumných zisteniach na poli
etickej výchovy a vývinu prosociálneho správania detí a mladých
ľudí, s dôrazom na longitudinálny projekt realizovaný Katedrou
pedagogických štúdií na Pedagogickej fakulte Trnavskej univerzity.
Na záver formuluje výzvy pre ďalší rozvoj predmetu etická výchova,
ale tiež celostných edukačných dizajnov škôl.
Vývoj ceny
Aktuálna Ø cena knihy Hodnoty, vzťahy a škola - Martin Brestovanský je 20,72 €
Harvardský ikonograf profesor Robert Langdon príde do
Guggenheimovho múzea moderného umenia v Bilbau, aby sa zúčastnil na
odhalení objavu, ktorý „naveky zmení tvár vedy“. Podujatie
usporiadal štyridsaťročný miliardár a futurista Edmond Kirsch,
ktorý sa vďaka svojim ohurujúcim ultramoderným vynálezom a odvážnym
predpovediam preslávil po celom svete. Kirsch, ktorý pred dvoma
desaťročiami patril k prvým Langdonovým študentom na Harvarde, sa
chystá zverejniť prelomový vedecký objav, ktorý zodpovie dve zo
základných otázok ľudskej existencie. Langdona a stovky hostí
uchváti originálna prezentácia, oveľa kontroverznejšia, ako Langdon
čakal. Dokonale zorganizovaný večer sa však v okamihu zmení na
chaos a hrozí, že Kirschov vzácny objav sa navždy stratí. Langdon
sa ocitne v bezprostrednom ohrození a musí z Bilbaa utiecť.
Sprevádza ho Ambra Vidalová, elegantná riaditeľka múzea, ktorá
Kirschovi pomohla provokatívny večer pripraviť. Vydajú sa do
Barcelony, aby našli záhadné heslo, ktorým odhalia Kirschovo
tajomstvo. Pri pátraní v temných vodách utajených dejín a
radikálneho náboženstva sa Langdon s Vidalovou musia skrývať pred
nepriateľom, ktorého všadeprítomná moc zjavne pramení v španielskom
kráľovskom paláci a ktorý sa nezastaví pred ničím, aby Edmonda
Kirscha umlčal. Na ceste vyznačenej moderným umením a tajuplnými
symbolmi odhalia Langdon a Vidalová stopy, ktoré ich nakoniec
dovedú až ku Kirschovmu nečakanému objavu... a šokujúcej pravde, čo
nám tak dlho unikala.
Stále hľadáte nejaké knihy on-line a už Vás nebaví prechádzať všetky e-shopy?
Nájdite všetky knihy, ktoré si chcete kúpiť. Pridajte si ich do košíka a nechajte nás, aby sme porovnali ceny a dostupnosť e-shopov s knihami a zobrazili Vám tie najvýhodnejšie ponuky!
Potom už stačí len prejsť do vybraného e-shopu a knihy si objednať...