History of Graphic Design Vol1

a nájsť najvýhodnejšiu cenu za celú objednávku
Knihu kúpite v 1 e-shope od 62,65 €

Ak sa vám po kliknutí na tlačidlo "Do obchodu" nezobrazí stránka knihy vo vybranom e-shope, je potrebné vypnúť AdBlock vo vašom prehliadači pre našu stránku. Návod na vypnutie je napríklad na adrese https://www.sme.sk/dok/20466299/ako-vypnut-adblock-na-sme-sk-whitelist.

History of Graphic Design Vol1 kúpite na Knihyprekazdeho.sk
Knihyprekazdeho.sk
62,65 €
Skladom (dodanie do 3 dní)

Krátky popis
History is a complex business. Fortunes boom and bust, empires wax and wane, and change—whether social, political, or technological—has its winners, its losers, its advocates, and its enemies. Through all the turbulent passage of time, graphic design—with its vivid, neat synthesis of image and idea—has&,nbsp,distilled the spirit of each age.This book offers a&,nbsp,comprehensive history of graphic design from the end of the 19th century to the remains of World War II. It traces the evolution of this creative field from its beginning as poster design to its further development into advertising, corporate identity, packaging, and editorial design. Organized&,nbsp,chronologically, the volume features over 2,500 seminal designs from all over the world, 71 of which are profiled in detail besides&,nbsp,61 leaders in the field, including Alphonse Mucha (chocolate advertisements), Edward Johnston (London Underground logo and typeface), El Lissitzky (constructivist graphics), Herbert Matter (photomontage travel posters from Switzerland), Saul Bass (animated opening titles), and A. M. Cassandre (art deco posters).With his sweeping knowledge of the field, author&,nbsp,Jens Müller&,nbsp,curates the&,nbsp,standout designs of each year&,nbsp,alongside a sidebar of design milestones. Meanwhile, in his introductory essay,&,nbsp,David Jury&,nbsp,situates graphic design from its point of origin in early&,nbsp,printing, engraving, and lithography&,nbsp,to striking creative developments in the 19th century. Each consecutive decade is then prefaced by a&,nbsp,succinct overview&,nbsp,as well as a&,nbsp,stunning visual timeline, offering a vivid display of the variety of graphic production in each decade as well as the&,nbsp,global landscape which it at once described and defined.As we move on from and reflect upon the 20th century, this staggering collection represents the foundations of what would influence some of the fastest changing creative fields, and a long-overdue recognition of the&,nbsp,enormous contribution graphic design has made to economics, politics, social causes, arts, media, and the way we see the world.A second volume in preparation will cover the period from 1960 to today.
Výber kníh autorov TASCHEN , Julius Wiedemann , Jens

Zobraziť všetky knihy autora TASCHEN, Julius Wiedemann, Jens
Výber kníh vydavateľa Slovart

Zobraziť všetky knihy vydavateľa Slovart
Naše tipy


Kráľovstvo z popola (Trón zo skla 7)
Dlhoočakávané finále jednej z najúspešnejších fantasy sérií, závislosti, ktorej prepadli čitatelia po celom svete, Trón zo skla! Aelin Galathynius sa zaprisahala, že zachráni svoj ľud, aj keď cena, ktorú za to treba zaplatiť, je nepredstaviteľne vysoká. Keď ju kráľovná férov Maeve uväzní v starodávnej železnej truhle a niekoľko mesiacov mučí, jedinou nádejou na prežitie je len Aelinina ohnivá vôľa a strašná istota, že ak ju Maeve zlomí, bude to znamenať skazu pre jej milovaných. S každým ďalším dňom však jej pevné odhodlanie nepoddať sa čoraz viac slabne... Kým je Aelin v zajatí, jej priateľov a spojencov osud zaveje na všetky svetové strany. Niektoré putá sa posilnia, iné sa spretŕhajú naveky. A keď sa ich cesty znovu spoja, všetci musia bojovať, ak Erilea nemá padnúť. V napínavom záverečnom diele svetového bestselleru od Sarah J. Maas bude musieť Aelin zviesť posledný, najťažší boj pre záchranu seba samej – a pre prísľub lepšieho sveta.