Barbie is a strong, independent doll. But is she a feminist icon?
It’s complicated. Since her introduction in 1959, Barbie’s impact
has been revolutionary. Far from being a toy designed by men to
oppress women, she was a toy invented by women to teach women what
was expected of them, for better or for worse. Whether
tarred-and-glittered as antifeminist puffery or celebrated as a
feminist icon (or, at any rate, an important cultural touchstone in
understanding feminism) Barbie has undeniably influenced
generations of girls. In Forever Barbie, cultural critic,
investigative journalist, and first-generation Barbie owner M. G.
Lord uncovers the surprising story behind Barbie’s smash success.
Revealing her low origins as “Bild Lilli,” a risqué doll for adults
sold as a gag gift in postwar Germany, Forever Barbie traces
Barbie’s development and transformation, through countless
makeovers and career changes, into an international pop culture
icon and now “traditional toy.” Though not every doll in the line
has been a hit?with pregnant Midge and Growing up Skipper among the
more intriguing disasters?Barbie’s endurance, Lord writes, speaks
as much to Mattel’s successful marketing as it does to our
society’s overall ambivalence toward femininity. With new
accessories, including a preface on the latest developments in the
Barbieverse, Forever Barbie “will make you think of America’s most
celebrated plastic doll in ways you never have before” (Susan
Faludi).
Matematika od autorskej dvojice Zuzana a Peter Bero je prvým
uceleným konceptom vyučovania matematiky na základnej škole. Na
Slovensku ojedinelý súbor učebníc a pracovných zošitov od jedného
autorského kolektívu pre prvú až deviatu triedu spracovaný v
modernej grafickej úprave. Učebnice aj pracovné zošity sú
spracované podľa inovovaného ŠVP platného od septembra 2015. Tieto
texty podporujú riadené aktívne učenie, pri ktorom je hlavný dôraz
kladený na prácu žiakov a pri ktorom je učiteľ inšpirátorom a
organizátorom diania v triede (metóda R.A.U.) tak, aby žiakov aj
učiteľa práca bavila. Sú napísané tak, aby ich mohli používať
všetci žiaci, bez ohľadu na ich predpoklady pre matematiku.
Prezentujú matematiku pre každého, môžu podľa nich pracovať výborní
žiaci, ale aj žiaci, ktorým matematika robí ťažkosti. Učebné texty
berú do úvahy, že rôzni žiaci preferujú rôzne spôsoby vytvárania
poznatkov (vizuálne, auditívne, kinesteticky...). Používajú jasný a
jednoduchý jazyk, ktorý je blízky súčasnej generácii detí. Učebné
texty obsahujú množstvo rôznorodých úloh tak, aby učiteľ nemusel
vyhľadávať ďalšie zdroje. V každej téme úlohy od najjednoduchších
až po veľmi zložité, tak aby učiteľ mohol diferencovať prácu v
triede. Je v nich veľmi veľa projektov, či už čisto matematických,
alebo začleňujúcich do vyučovania matematiky prierezové témy.
Učebnice a pracovné zošity systematicky a dlhodobo pripravujú
žiakov na Testovanie 5 a Testovanie 9. Sú vhodné aj pre nižšie
ročníky osemročných gymnázií.
Stále hľadáte nejaké knihy on-line a už Vás nebaví prechádzať všetky e-shopy?
Nájdite všetky knihy, ktoré si chcete kúpiť. Pridajte si ich do košíka a nechajte nás, aby sme porovnali ceny a dostupnosť e-shopov s knihami a zobrazili Vám tie najvýhodnejšie ponuky!
Potom už stačí len prejsť do vybraného e-shopu a knihy si objednať...