Cílem mé práce je zdůraznit význam lékařské etiky, obecných
etických principů a práva a poukázat na hlubokou provázanost etiky
a práva v rovině teoretické i praktické. Vztah etiky a práva je
rovněž jednotícím kritériem celé práce a vysvětluje, proč se
právními a etickými otázkami zabývám v tak širokém kontextu. V celé
práci zdůrazňuji kategorii dobra, ve smyslu Hippokratovy přísahy a
Aristotelovy etiky, jako základního kritéria a základní otázky,
kterou si má pokládat nejen lékař, ale všechny instituce a
zodpovědní činitelé v oblasti zdravotnictví. Předsevzala jsem si
poukázat na nebezpečí současného morálního hodnotového relativismu,
který přirozeně ovlivňuje a relativizuje i lékařskou etiku.
Upozorňuji rovněž na to, že život člověka chápu jako součást
širších rodinných vazeb a jako celek, do něhož je třeba začlenit i
jeho poslední část, totiž umírání. Na tomto úkolu by se měla více
podílet rodina tak, jako tomu bylo v minulosti. V tomto směru je
naléhavě potřebná společenská diskuze. Za velmi aktuální považuji
právní úpravu a podporu domácí paliativní péče, která umožňuje
završit život člověka důstojným způsobem… Lékařská etika má
mimořádný význam pro celou oblast zdravotnictví i pro společnost
jako celek a je potřebné ji formovat, kultivovat a následně uvádět
do praxe to ,dobré‘, co přináší pro člověka. Moje práce je v tomto
směru zamýšlena nejen jako úvaha a analýza, ale i výzva a
povzbuzení. Soňa Matochová (z úvodu knihy)
Matematika od autorskej dvojice Zuzana a Peter Bero je prvým
uceleným konceptom vyučovania matematiky na základnej škole. Na
Slovensku ojedinelý súbor učebníc a pracovných zošitov od jedného
autorského kolektívu pre prvú až deviatu triedu spracovaný v
modernej grafickej úprave. Učebnice aj pracovné zošity sú
spracované podľa inovovaného ŠVP platného od septembra 2015. Tieto
texty podporujú riadené aktívne učenie, pri ktorom je hlavný dôraz
kladený na prácu žiakov a pri ktorom je učiteľ inšpirátorom a
organizátorom diania v triede (metóda R.A.U.) tak, aby žiakov aj
učiteľa práca bavila. Sú napísané tak, aby ich mohli používať
všetci žiaci, bez ohľadu na ich predpoklady pre matematiku.
Prezentujú matematiku pre každého, môžu podľa nich pracovať výborní
žiaci, ale aj žiaci, ktorým matematika robí ťažkosti. Učebné texty
berú do úvahy, že rôzni žiaci preferujú rôzne spôsoby vytvárania
poznatkov (vizuálne, auditívne, kinesteticky...). Používajú jasný a
jednoduchý jazyk, ktorý je blízky súčasnej generácii detí. Učebné
texty obsahujú množstvo rôznorodých úloh tak, aby učiteľ nemusel
vyhľadávať ďalšie zdroje. V každej téme úlohy od najjednoduchších
až po veľmi zložité, tak aby učiteľ mohol diferencovať prácu v
triede. Je v nich veľmi veľa projektov, či už čisto matematických,
alebo začleňujúcich do vyučovania matematiky prierezové témy.
Učebnice a pracovné zošity systematicky a dlhodobo pripravujú
žiakov na Testovanie 5 a Testovanie 9. Sú vhodné aj pre nižšie
ročníky osemročných gymnázií.
Stále hľadáte nejaké knihy on-line a už Vás nebaví prechádzať všetky e-shopy?
Nájdite všetky knihy, ktoré si chcete kúpiť. Pridajte si ich do košíka a nechajte nás, aby sme porovnali ceny a dostupnosť e-shopov s knihami a zobrazili Vám tie najvýhodnejšie ponuky!
Potom už stačí len prejsť do vybraného e-shopu a knihy si objednať...