Jsou Versailles místem symbolizujícím moc? Ano, ale také místem
rozkoše, touhy a hýření. Ze skromného loveckého pavilonu po svém
otci Ludvíku XIII. si Ludvík XIV. zbudoval mládenecký příbytek, aby
se měl kam uchýlit se svými prvními láskami, jako byla Louise de la
Valličre. Později si přes zásadní nesouhlas svého ministra financí
Colberta prosadil, že si tam zařídí nevěstinec svých mladých let. A
tak se tam v rozverném víru střídaly milenky a jeho oblíbenkyně,
počínaje paní de Montespan a konče paní de Maintenon, ale i ženy, s
nimiž král zažíval chvilkové milostné povyražení na jediný večer.
Laškovalo se tam se zanícením v alkovnách komnat s výzdobou, o niž
se postaral malíř Le Brun, nebo za křovinami a keři zahrad, o něž
se zasloužil věhlasný královský zahradník Le Nôtre. Po milcích
Filipa I. Orleánského a orgiích jeho syna Filipa II. Orleánského z
doby, kdy jako regent vládl za Ludvíka XV., soupeří o čest
posloužit neukojitelné žádostivosti Ludvíka XV. slečny z
Parc-aux-cerfs, jež pro krále vybírala jeho oficiální „favoritka“
paní de Pompadour. V předvečer Velké francouzské revoluce se za
unaveného Ludvíka XVI., posměšně řečeného Měkký, který se dře, aby
uspokojil Marii Antoinettu, tato „malá Sodoma“ s uvolněnými mravy
vybouří naposledy.
Matematika od autorskej dvojice Zuzana a Peter Bero je prvým
uceleným konceptom vyučovania matematiky na základnej škole. Na
Slovensku ojedinelý súbor učebníc a pracovných zošitov od jedného
autorského kolektívu pre prvú až deviatu triedu spracovaný v
modernej grafickej úprave. Učebnice aj pracovné zošity sú
spracované podľa inovovaného ŠVP platného od septembra 2015. Tieto
texty podporujú riadené aktívne učenie, pri ktorom je hlavný dôraz
kladený na prácu žiakov a pri ktorom je učiteľ inšpirátorom a
organizátorom diania v triede (metóda R.A.U.) tak, aby žiakov aj
učiteľa práca bavila. Sú napísané tak, aby ich mohli používať
všetci žiaci, bez ohľadu na ich predpoklady pre matematiku.
Prezentujú matematiku pre každého, môžu podľa nich pracovať výborní
žiaci, ale aj žiaci, ktorým matematika robí ťažkosti. Učebné texty
berú do úvahy, že rôzni žiaci preferujú rôzne spôsoby vytvárania
poznatkov (vizuálne, auditívne, kinesteticky...). Používajú jasný a
jednoduchý jazyk, ktorý je blízky súčasnej generácii detí. Učebné
texty obsahujú množstvo rôznorodých úloh tak, aby učiteľ nemusel
vyhľadávať ďalšie zdroje. V každej téme úlohy od najjednoduchších
až po veľmi zložité, tak aby učiteľ mohol diferencovať prácu v
triede. Je v nich veľmi veľa projektov, či už čisto matematických,
alebo začleňujúcich do vyučovania matematiky prierezové témy.
Učebnice a pracovné zošity systematicky a dlhodobo pripravujú
žiakov na Testovanie 5 a Testovanie 9. Sú vhodné aj pre nižšie
ročníky osemročných gymnázií.
Stále hľadáte nejaké knihy on-line a už Vás nebaví prechádzať všetky e-shopy?
Nájdite všetky knihy, ktoré si chcete kúpiť. Pridajte si ich do košíka a nechajte nás, aby sme porovnali ceny a dostupnosť e-shopov s knihami a zobrazili Vám tie najvýhodnejšie ponuky!
Potom už stačí len prejsť do vybraného e-shopu a knihy si objednať...