Normalizácia. Zdanlivo sa nič nedialo. V skutočnosti tu vládla
nedôvera, sledovanie, sliedenie, paranoja. Ste veriaci? Alebo
dokonca kňaz? Majte sa na pozore. Ak chce verejne pôsobiť a navyše
v Cirkvi, vlastne ste jednou nohou v base... Normalizácia. Obdobie,
kedy to ani zďaleka nebolo u nás normálne. Zákon síce niečo
dovoľoval, ale prax bola iná. Vyznávať vieru, učiť mladých,
vzdelávať ich s princípmi katolíckej cirkvi bolo v tom období
takmer trestné. Bolo „len“ treba nájsť to trestné. Príbeh Mons.
Bartolomeja Urbanca je dôkazom nezmyselnosti doby. Štyri spisy,
množstvo sliedičov, donášačov, zápisy, svodky, záznamy. Výsluchy.
Už síce nie drastické ako v päťdesiatych rokoch, ale zato otravné
ako ovady. Čo robí? Čo hovorí? S kým sa stretáva? V našom štáte
vládla iba zdanlivá sloboda vierovyznania. Kniha je svedectvom o
absurdnosti systému. Mons. Bartolomej bol považovaný za
nebezpečného, ale bolo treba nasadiť desiatky ľudí a spustiť celú
mašinériu na sledovanie toho „nebezpečného“ človeka, aby na ňom
našli niečo, čo by mohlo byť označené ako trestný čin. Tak veľkým
nepriateľom bol pre vtedajší režim kňaz, ktorý učil podľa svedomia,
nie v mantineloch, ktoré mu určila štátna moc.
Matematika od autorskej dvojice Zuzana a Peter Bero je prvým
uceleným konceptom vyučovania matematiky na základnej škole. Na
Slovensku ojedinelý súbor učebníc a pracovných zošitov od jedného
autorského kolektívu pre prvú až deviatu triedu spracovaný v
modernej grafickej úprave. Učebnice aj pracovné zošity sú
spracované podľa inovovaného ŠVP platného od septembra 2015. Tieto
texty podporujú riadené aktívne učenie, pri ktorom je hlavný dôraz
kladený na prácu žiakov a pri ktorom je učiteľ inšpirátorom a
organizátorom diania v triede (metóda R.A.U.) tak, aby žiakov aj
učiteľa práca bavila. Sú napísané tak, aby ich mohli používať
všetci žiaci, bez ohľadu na ich predpoklady pre matematiku.
Prezentujú matematiku pre každého, môžu podľa nich pracovať výborní
žiaci, ale aj žiaci, ktorým matematika robí ťažkosti. Učebné texty
berú do úvahy, že rôzni žiaci preferujú rôzne spôsoby vytvárania
poznatkov (vizuálne, auditívne, kinesteticky...). Používajú jasný a
jednoduchý jazyk, ktorý je blízky súčasnej generácii detí. Učebné
texty obsahujú množstvo rôznorodých úloh tak, aby učiteľ nemusel
vyhľadávať ďalšie zdroje. V každej téme úlohy od najjednoduchších
až po veľmi zložité, tak aby učiteľ mohol diferencovať prácu v
triede. Je v nich veľmi veľa projektov, či už čisto matematických,
alebo začleňujúcich do vyučovania matematiky prierezové témy.
Učebnice a pracovné zošity systematicky a dlhodobo pripravujú
žiakov na Testovanie 5 a Testovanie 9. Sú vhodné aj pre nižšie
ročníky osemročných gymnázií.
Stále hľadáte nejaké knihy on-line a už Vás nebaví prechádzať všetky e-shopy?
Nájdite všetky knihy, ktoré si chcete kúpiť. Pridajte si ich do košíka a nechajte nás, aby sme porovnali ceny a dostupnosť e-shopov s knihami a zobrazili Vám tie najvýhodnejšie ponuky!
Potom už stačí len prejsť do vybraného e-shopu a knihy si objednať...