Tato kniha by chtěla upozornit na těsné souvislosti mezi novými
fyzikálními poznatky a tradovanými náboženskými moudry. Pokusí se
ozřejmit, že pokud si uvědomíme, že jsme si v jádru všichni podobní
více, než se na první pohled zdá, mohou být obroušeny velké zjevné
třecí plochy jednak mezi přírodními vědami a náboženstvím a také
mezi různými kulturami a vyznáními. Zdánlivá nesnášenlivost vzniká
více jako důsledek různého výkladu nehmotných skutečností,
orientovaného podle různých podobenství a metafor. Zvláštní význam
připadá sblížení přírodních věd a náboženství takovým způsobem, v
jehož rámci přírodní vědy ztrácejí svou jednoznačnou zákonnou
determinaci a tím i svou schopnost přesných prognóz, čímž se
přibližují náboženství jako takovému. Z tohoto hlediska se nyní
nacházíme ve schizofrenní situaci, neboť věříme, že se lze s
výzvami 21. století úspěšně potýkat s pomocí starého způsobu
myšlení z 19. století a technologií vyvinutých na základě nového
myšlení století dvacátého.
Matematika od autorskej dvojice Zuzana a Peter Bero je prvým
uceleným konceptom vyučovania matematiky na základnej škole. Na
Slovensku ojedinelý súbor učebníc a pracovných zošitov od jedného
autorského kolektívu pre prvú až deviatu triedu spracovaný v
modernej grafickej úprave. Učebnice aj pracovné zošity sú
spracované podľa inovovaného ŠVP platného od septembra 2015. Tieto
texty podporujú riadené aktívne učenie, pri ktorom je hlavný dôraz
kladený na prácu žiakov a pri ktorom je učiteľ inšpirátorom a
organizátorom diania v triede (metóda R.A.U.) tak, aby žiakov aj
učiteľa práca bavila. Sú napísané tak, aby ich mohli používať
všetci žiaci, bez ohľadu na ich predpoklady pre matematiku.
Prezentujú matematiku pre každého, môžu podľa nich pracovať výborní
žiaci, ale aj žiaci, ktorým matematika robí ťažkosti. Učebné texty
berú do úvahy, že rôzni žiaci preferujú rôzne spôsoby vytvárania
poznatkov (vizuálne, auditívne, kinesteticky...). Používajú jasný a
jednoduchý jazyk, ktorý je blízky súčasnej generácii detí. Učebné
texty obsahujú množstvo rôznorodých úloh tak, aby učiteľ nemusel
vyhľadávať ďalšie zdroje. V každej téme úlohy od najjednoduchších
až po veľmi zložité, tak aby učiteľ mohol diferencovať prácu v
triede. Je v nich veľmi veľa projektov, či už čisto matematických,
alebo začleňujúcich do vyučovania matematiky prierezové témy.
Učebnice a pracovné zošity systematicky a dlhodobo pripravujú
žiakov na Testovanie 5 a Testovanie 9. Sú vhodné aj pre nižšie
ročníky osemročných gymnázií.
Stále hľadáte nejaké knihy on-line a už Vás nebaví prechádzať všetky e-shopy?
Nájdite všetky knihy, ktoré si chcete kúpiť. Pridajte si ich do košíka a nechajte nás, aby sme porovnali ceny a dostupnosť e-shopov s knihami a zobrazili Vám tie najvýhodnejšie ponuky!
Potom už stačí len prejsť do vybraného e-shopu a knihy si objednať...