Sformovanie a sedemročná existencia domobrany v rámci Armády
Slovenskej republiky v rokoch 1995 - 2002 je takmer neznámou
kapitolou v živote slovenskej armády na konci 20. a na začiatku 21.
storočia. Jej vznik pritom nebol náhodný a nebol ani vynútený
miestnymi politickými silami. Zásadný vzplyv na vznik slovenskej
domobrany mali významné politické a vojenské zmeny v strednej a
východnej Európe, ktoré sa udiali v rokoch 1989 - 1993. Rozpad a
následný zánik socialistického bloku na čele so Zväzom sovietskych
socialistických republík (ZSSR) zásadne prekreslil politickú mapu
sveta. Zánik Varšavskej zmluvy 30. júna 1991 znamenal zásadný obrat
v bezpečnostnej politike stredoeurópskych krajín. Bolo nutné hľadať
nový spôsob zabezpečenia obrany v tom čase ešte česko-slovenského
štátu zo všetkých strán. Okrem vojenských aspektov sa museli
zvažovať aj ekonomické podmienky. Nebolo jednoducho možné udržiavať
pravidelnú armádu v takej podobe a na takých počtoch, ako do roku
1989. Prirodzeným východiskom bolo sformovanie teritoriálneho
vojska alebo domobrany. Takýmto spôsobom fungovali (a stále
fungujú) armády mnohých západných krajín: Spojených štátov
amerických, Nórska, Rakúska, Švajčiarska i Dánska. Práve touto
cestou sa po vzniku Slovenskej republiky 1. januára 1993 vydalo aj
velenie slovenskej armády. Cieľom tejto práce je zdokumentovať
proces vzniku, fungovanie, reorganizáciu, a napokon zánik domobrany
ako druhu vojska v Armáde Slovenskej republiky medzi rokmi 1995 -
2002.
Vývoj ceny
Aktuálna Ø cena knihy Domobrana v armáde Slovenskej republiky 1995 - 2002 je 32,53 €
Matematika od autorskej dvojice Zuzana a Peter Bero je prvým
uceleným konceptom vyučovania matematiky na základnej škole. Na
Slovensku ojedinelý súbor učebníc a pracovných zošitov od jedného
autorského kolektívu pre prvú až deviatu triedu spracovaný v
modernej grafickej úprave. Učebnice aj pracovné zošity sú
spracované podľa inovovaného ŠVP platného od septembra 2015. Tieto
texty podporujú riadené aktívne učenie, pri ktorom je hlavný dôraz
kladený na prácu žiakov a pri ktorom je učiteľ inšpirátorom a
organizátorom diania v triede (metóda R.A.U.) tak, aby žiakov aj
učiteľa práca bavila. Sú napísané tak, aby ich mohli používať
všetci žiaci, bez ohľadu na ich predpoklady pre matematiku.
Prezentujú matematiku pre každého, môžu podľa nich pracovať výborní
žiaci, ale aj žiaci, ktorým matematika robí ťažkosti. Učebné texty
berú do úvahy, že rôzni žiaci preferujú rôzne spôsoby vytvárania
poznatkov (vizuálne, auditívne, kinesteticky...). Používajú jasný a
jednoduchý jazyk, ktorý je blízky súčasnej generácii detí. Učebné
texty obsahujú množstvo rôznorodých úloh tak, aby učiteľ nemusel
vyhľadávať ďalšie zdroje. V každej téme úlohy od najjednoduchších
až po veľmi zložité, tak aby učiteľ mohol diferencovať prácu v
triede. Je v nich veľmi veľa projektov, či už čisto matematických,
alebo začleňujúcich do vyučovania matematiky prierezové témy.
Učebnice a pracovné zošity systematicky a dlhodobo pripravujú
žiakov na Testovanie 5 a Testovanie 9. Sú vhodné aj pre nižšie
ročníky osemročných gymnázií.
Stále hľadáte nejaké knihy on-line a už Vás nebaví prechádzať všetky e-shopy?
Nájdite všetky knihy, ktoré si chcete kúpiť. Pridajte si ich do košíka a nechajte nás, aby sme porovnali ceny a dostupnosť e-shopov s knihami a zobrazili Vám tie najvýhodnejšie ponuky!
Potom už stačí len prejsť do vybraného e-shopu a knihy si objednať...