Práce se zabývá proměnou německy psaného univerzitního románu po
roce 1968. Autor rozděluje korpus 33 románů podle způsobu, jakým
jsou napsány, na čtyři typy: 1. univerzitní kriminální román, 2.
univerzitní romány, které jsou vyprávěny ze subjektivní
perspektivy, 3. zábavné a satirické univerzitní romány a 4.
experimentální univerzitní romány. Dosavadní ne příliš rozsáhlý
výzkum redukoval německý univerzitní román na několik málo děl a
připisoval mu i z důvodu svého omezeného zaměření na zobrazení
vztahu mezi univerzitou a společností nízkou literární úroveň.
Oproti tomu spatřuje autor hlavní měřítko literární kvality
univerzitního románu ve vzájemném stupňování se vybraného způsobu
psaní a univerzitního tématu. Práce ukazuje, že doposud opomíjené,
popř. nedostatečně interpretované romány (experimentální,
subjektivní univerzitní romány, ale i některé, které se těmto typům
blíží) vykazují vyšší kvalitu. Diferencovanější pohled na
univerzitní román, který práce přináší, má přispět k tomu, aby byl
vnímán jako hodnotný žánr.
Matematika od autorskej dvojice Zuzana a Peter Bero je prvým
uceleným konceptom vyučovania matematiky na základnej škole. Na
Slovensku ojedinelý súbor učebníc a pracovných zošitov od jedného
autorského kolektívu pre prvú až deviatu triedu spracovaný v
modernej grafickej úprave. Učebnice aj pracovné zošity sú
spracované podľa inovovaného ŠVP platného od septembra 2015. Tieto
texty podporujú riadené aktívne učenie, pri ktorom je hlavný dôraz
kladený na prácu žiakov a pri ktorom je učiteľ inšpirátorom a
organizátorom diania v triede (metóda R.A.U.) tak, aby žiakov aj
učiteľa práca bavila. Sú napísané tak, aby ich mohli používať
všetci žiaci, bez ohľadu na ich predpoklady pre matematiku.
Prezentujú matematiku pre každého, môžu podľa nich pracovať výborní
žiaci, ale aj žiaci, ktorým matematika robí ťažkosti. Učebné texty
berú do úvahy, že rôzni žiaci preferujú rôzne spôsoby vytvárania
poznatkov (vizuálne, auditívne, kinesteticky...). Používajú jasný a
jednoduchý jazyk, ktorý je blízky súčasnej generácii detí. Učebné
texty obsahujú množstvo rôznorodých úloh tak, aby učiteľ nemusel
vyhľadávať ďalšie zdroje. V každej téme úlohy od najjednoduchších
až po veľmi zložité, tak aby učiteľ mohol diferencovať prácu v
triede. Je v nich veľmi veľa projektov, či už čisto matematických,
alebo začleňujúcich do vyučovania matematiky prierezové témy.
Učebnice a pracovné zošity systematicky a dlhodobo pripravujú
žiakov na Testovanie 5 a Testovanie 9. Sú vhodné aj pre nižšie
ročníky osemročných gymnázií.
Stále hľadáte nejaké knihy on-line a už Vás nebaví prechádzať všetky e-shopy?
Nájdite všetky knihy, ktoré si chcete kúpiť. Pridajte si ich do košíka a nechajte nás, aby sme porovnali ceny a dostupnosť e-shopov s knihami a zobrazili Vám tie najvýhodnejšie ponuky!
Potom už stačí len prejsť do vybraného e-shopu a knihy si objednať...