Peter Brook patří k nejvýznamnějším divadelním režisérům a
experimentátorům v celosvětovém měřítku. Inscenoval od roku 1950
desítky představení a režíroval uznávané filmové adaptace. V roce
1981 nazkoušel v divadle Bouffes du Nord v Paříži Tragédii Carmen,
kterou převedl i do filmové podoby. Deník pořizovaný Michelem
Rostainem během zkoušení hry je autentickým svědectvím režisérovy
otevřené a pečlivé práce se souborem. Popisuje především, jak se
Brook snaží zbavit operní pěvce veškerých manýr a hereckých
stereotypů například permanentní cvičení hlasu, pohybů a gest,
využití fotografií či filmu pro evokaci prostředí a charakterů. Na
konkrétních příkladech popisuje i jednotlivá herecká cvičení,
improvizace a překážky, s nimiž Brook při zkoušení zápasil,
promýšlení jejich jednání či improvizované přehrávání scén a
interakcí postav. Finální podoba inscenace se rodí z intenzivní
spolupráce celého souboru. Český překlad deníku bude doplněn
předmluvou překladatele Jiřího Adámka a doslovem profesorky Jany
Pilátové.
Matematika od autorskej dvojice Zuzana a Peter Bero je prvým
uceleným konceptom vyučovania matematiky na základnej škole. Na
Slovensku ojedinelý súbor učebníc a pracovných zošitov od jedného
autorského kolektívu pre prvú až deviatu triedu spracovaný v
modernej grafickej úprave. Učebnice aj pracovné zošity sú
spracované podľa inovovaného ŠVP platného od septembra 2015. Tieto
texty podporujú riadené aktívne učenie, pri ktorom je hlavný dôraz
kladený na prácu žiakov a pri ktorom je učiteľ inšpirátorom a
organizátorom diania v triede (metóda R.A.U.) tak, aby žiakov aj
učiteľa práca bavila. Sú napísané tak, aby ich mohli používať
všetci žiaci, bez ohľadu na ich predpoklady pre matematiku.
Prezentujú matematiku pre každého, môžu podľa nich pracovať výborní
žiaci, ale aj žiaci, ktorým matematika robí ťažkosti. Učebné texty
berú do úvahy, že rôzni žiaci preferujú rôzne spôsoby vytvárania
poznatkov (vizuálne, auditívne, kinesteticky...). Používajú jasný a
jednoduchý jazyk, ktorý je blízky súčasnej generácii detí. Učebné
texty obsahujú množstvo rôznorodých úloh tak, aby učiteľ nemusel
vyhľadávať ďalšie zdroje. V každej téme úlohy od najjednoduchších
až po veľmi zložité, tak aby učiteľ mohol diferencovať prácu v
triede. Je v nich veľmi veľa projektov, či už čisto matematických,
alebo začleňujúcich do vyučovania matematiky prierezové témy.
Učebnice a pracovné zošity systematicky a dlhodobo pripravujú
žiakov na Testovanie 5 a Testovanie 9. Sú vhodné aj pre nižšie
ročníky osemročných gymnázií.
Stále hľadáte nejaké knihy on-line a už Vás nebaví prechádzať všetky e-shopy?
Nájdite všetky knihy, ktoré si chcete kúpiť. Pridajte si ich do košíka a nechajte nás, aby sme porovnali ceny a dostupnosť e-shopov s knihami a zobrazili Vám tie najvýhodnejšie ponuky!
Potom už stačí len prejsť do vybraného e-shopu a knihy si objednať...