Když v roce 1995 vyšlo v kulturním časopise Revolver Revue po
třiačtyřiceti letech od svého vzniku několik ukázek z
monumentálního výtvarného Deníku 1952 od Vladimíra Fuky, vyvolaly u
odborné obce nefalšované nadšení – Fuka sice byl a zůstává českým
čtenářům znám jako geniální ilustrátor dětských knížek (připomeňme
jen jeho ilustrace k Dětské encyklopedii Bohumila Říhy či k rovněž
opožděně vydanému New Yorku Zdeňka Mahlera), vážnější podoba jeho
díla však dlouho zůstávala veřejnosti skryta. První knižní vydání
Deníku 1952 je tak splátkou tohoto velkého dluhu. V
jedinečné Fukově kresbě, tu a tam obohacené o koláž či
„konfrontáž“, před námi ožívají „dny v roce“ 1952 se vší svou
tísnivostí, hrůzou a beznadějí – a celý cyklus tak tvoří výtvarný
pandán brilantních literárních deníků Jiřího Koláře či Jana Hanče.
Svou úrovní snese Deník 1952 srovnání s předními světovými
výtvarnými díly: ne náhodou jej Zdenek Primus, znalec Fukova díla,
neváhá přirovnat ke Goyovým Caprichos.
Matematika od autorskej dvojice Zuzana a Peter Bero je prvým
uceleným konceptom vyučovania matematiky na základnej škole. Na
Slovensku ojedinelý súbor učebníc a pracovných zošitov od jedného
autorského kolektívu pre prvú až deviatu triedu spracovaný v
modernej grafickej úprave. Učebnice aj pracovné zošity sú
spracované podľa inovovaného ŠVP platného od septembra 2015. Tieto
texty podporujú riadené aktívne učenie, pri ktorom je hlavný dôraz
kladený na prácu žiakov a pri ktorom je učiteľ inšpirátorom a
organizátorom diania v triede (metóda R.A.U.) tak, aby žiakov aj
učiteľa práca bavila. Sú napísané tak, aby ich mohli používať
všetci žiaci, bez ohľadu na ich predpoklady pre matematiku.
Prezentujú matematiku pre každého, môžu podľa nich pracovať výborní
žiaci, ale aj žiaci, ktorým matematika robí ťažkosti. Učebné texty
berú do úvahy, že rôzni žiaci preferujú rôzne spôsoby vytvárania
poznatkov (vizuálne, auditívne, kinesteticky...). Používajú jasný a
jednoduchý jazyk, ktorý je blízky súčasnej generácii detí. Učebné
texty obsahujú množstvo rôznorodých úloh tak, aby učiteľ nemusel
vyhľadávať ďalšie zdroje. V každej téme úlohy od najjednoduchších
až po veľmi zložité, tak aby učiteľ mohol diferencovať prácu v
triede. Je v nich veľmi veľa projektov, či už čisto matematických,
alebo začleňujúcich do vyučovania matematiky prierezové témy.
Učebnice a pracovné zošity systematicky a dlhodobo pripravujú
žiakov na Testovanie 5 a Testovanie 9. Sú vhodné aj pre nižšie
ročníky osemročných gymnázií.
Stále hľadáte nejaké knihy on-line a už Vás nebaví prechádzať všetky e-shopy?
Nájdite všetky knihy, ktoré si chcete kúpiť. Pridajte si ich do košíka a nechajte nás, aby sme porovnali ceny a dostupnosť e-shopov s knihami a zobrazili Vám tie najvýhodnejšie ponuky!
Potom už stačí len prejsť do vybraného e-shopu a knihy si objednať...