Tato publikace je moderním a čtivým úvodem do studia hlavních
trendů ve filmové hudbě od éry němého filmu až do současnosti. Na
rozdíl od některých předešlých zpracování tohoto tématu se
nezaměřuje jen na dominantní model hollywoodského přístupu k
filmové hudbě, ale nabízí i několik exkurzů do její podoby v rámci
národních kinematografií (Velká Británie, Francie, Indie, Itálie,
Japonsko, Sovětský svaz). Autor se ovšem vyhýbá prvoplánovému výčtu
jednotlivých položek, ale snaží nabídnout i jiná hlediska na téma
filmové hudby, např. z pohledu žánrů, typu produkce a kritického
přijetí, v rámci nichž podrobněji analyzuje vztah obrazové a
zvukové stopy na příkladech vybraných snímků. Vedle hlavního
proudu, jenž tvoří celovečerní hrané filmy, se autor ve zvláštních
kapitolách věnuje také hudbě v dokumentární tvorbě, animovaném
filmu či žánru filmového muzikálu. Reflektuje také užití vážné
hudby a pop-music ve filmových dílech a jejich vzájemné inspirace.
Autor kombinuje odborné znalosti z hudební teorie dějin s praxí
hudební skladby, jimž dává formu čtivého populárně naučného textu s
širokými přesahy.
Matematika od autorskej dvojice Zuzana a Peter Bero je prvým
uceleným konceptom vyučovania matematiky na základnej škole. Na
Slovensku ojedinelý súbor učebníc a pracovných zošitov od jedného
autorského kolektívu pre prvú až deviatu triedu spracovaný v
modernej grafickej úprave. Učebnice aj pracovné zošity sú
spracované podľa inovovaného ŠVP platného od septembra 2015. Tieto
texty podporujú riadené aktívne učenie, pri ktorom je hlavný dôraz
kladený na prácu žiakov a pri ktorom je učiteľ inšpirátorom a
organizátorom diania v triede (metóda R.A.U.) tak, aby žiakov aj
učiteľa práca bavila. Sú napísané tak, aby ich mohli používať
všetci žiaci, bez ohľadu na ich predpoklady pre matematiku.
Prezentujú matematiku pre každého, môžu podľa nich pracovať výborní
žiaci, ale aj žiaci, ktorým matematika robí ťažkosti. Učebné texty
berú do úvahy, že rôzni žiaci preferujú rôzne spôsoby vytvárania
poznatkov (vizuálne, auditívne, kinesteticky...). Používajú jasný a
jednoduchý jazyk, ktorý je blízky súčasnej generácii detí. Učebné
texty obsahujú množstvo rôznorodých úloh tak, aby učiteľ nemusel
vyhľadávať ďalšie zdroje. V každej téme úlohy od najjednoduchších
až po veľmi zložité, tak aby učiteľ mohol diferencovať prácu v
triede. Je v nich veľmi veľa projektov, či už čisto matematických,
alebo začleňujúcich do vyučovania matematiky prierezové témy.
Učebnice a pracovné zošity systematicky a dlhodobo pripravujú
žiakov na Testovanie 5 a Testovanie 9. Sú vhodné aj pre nižšie
ročníky osemročných gymnázií.
Stále hľadáte nejaké knihy on-line a už Vás nebaví prechádzať všetky e-shopy?
Nájdite všetky knihy, ktoré si chcete kúpiť. Pridajte si ich do košíka a nechajte nás, aby sme porovnali ceny a dostupnosť e-shopov s knihami a zobrazili Vám tie najvýhodnejšie ponuky!
Potom už stačí len prejsť do vybraného e-shopu a knihy si objednať...