Predložená práca De musica má ambíciu interpretovať
fázovanie dejín európskej hudby pomocou semiotickej koncepcie,
založenej najmä na myšlienkach Charlesa Sandersa Peircea.
Stredoveká európska reflexia začlenila hudbu do systému siedmich
slobodných umení (septem artes liberales); v dobe vytvorenia tejto
väzby bola hudba súčasťou matematického, „číselného“ kvadrívia a
vytvárala si úzke vzťahy predovšetkým so svojimi kvadríviovými
príbuznými – s aritmetikou, geometriou a astronómiou. Túto
stredovekú kvadríviovú musiku skúmame v časti musica symbolica,
keďže požadované väzby tónov a čísel vytvárali symbolicko-mimetický
vzťah, založený na ich dohodnutej, teda konvenčnej väzbe.
Symbolickej hudbe naša hudba vďačí za svoje základy.
Je ťažké nájsť samého seba a na svete je naozaj množstvo ľudí,
ktorí to nikdy nedokážu. Ally d'Apliese sa však rozhodne, že si
nenechá utiecť život pomedzi prsty. Je rozhodnutá zistiť, kým je, a
tak nasmeruje svoju cestu k mrazivému severu, dostala totiž
indíciu, aby jej hľadanie išlo ľahšie. Tou indíciou je životopis
nórskeho hudobného skladateľa, ktorý žil v 19. storočí. Po príchode
do Nórska ju okúzli hudobný svet, ktorý je s jej životom spojený
viac, ako doteraz tušila. Jej osud sa však začne rozmotávať až
vtedy, keď narazí na Annu Ladvik, nie príliš slávnu speváčku, ktorá
vystúpila v prvom predstavení Griegovej legendárnej hudby na motívy
Ibsenovho Peera Gynta. Až vďaka nej začne Ally rozumieť tomu, kým
vlastne je.
Stále hľadáte nejaké knihy on-line a už Vás nebaví prechádzať všetky e-shopy?
Nájdite všetky knihy, ktoré si chcete kúpiť. Pridajte si ich do košíka a nechajte nás, aby sme porovnali ceny a dostupnosť e-shopov s knihami a zobrazili Vám tie najvýhodnejšie ponuky!
Potom už stačí len prejsť do vybraného e-shopu a knihy si objednať...