Konečným cieľom ľudského snaženia je šťastie. To nám však napriek
vonkajšiemu pokroku stále uniká. Táto esej ukazuje, ako sa všetky
jednostranné ciele menia na ilúzie. Svetové javy sú cez človeka,
cez ľudskú psychiku previazané do celku ako spojené nádoby.
Udržateľný pokrok môže napredovať iba v rovnováhe. Trvalý je len
pokrok hodnôt. Jednostranné technické opatrenia bez mravnej
ašpirácie prinášajú progres vždy za cenu regresu v inej oblasti.
Jednostranné programy vrhajú spoločnosť do cyklov. Každý
technologický pokrok či prírodné bohatstvo musia byť vyvážené
cnosťami. Práca má hlbší zmysel než len živobytie integruje zdravú
psychiku a je prameňom ľudskej dôstojnosti. Technologická
nezamestnanosť sa nedá riešiť blahobytnou spoločnosťou. Ľudstvo
odbremenené od materiálnej výroby robotizáciou musí nájsť nový
orientačný bod v myšlienkovom svete, ktorý mu bude dávať objektívnu
spätnú väzbu. Inak sa rozrastá pseudosvet a nové neduhy, ktoré opäť
pohltia všetky benefity. Etiku treba začleniť do ekonomiky ako
reálnu produktívnu silu. Šťastie pramení z duševných procesov,
ktoré nezávisia od technickej podoby sveta.
Matematika od autorskej dvojice Zuzana a Peter Bero je prvým
uceleným konceptom vyučovania matematiky na základnej škole. Na
Slovensku ojedinelý súbor učebníc a pracovných zošitov od jedného
autorského kolektívu pre prvú až deviatu triedu spracovaný v
modernej grafickej úprave. Učebnice aj pracovné zošity sú
spracované podľa inovovaného ŠVP platného od septembra 2015. Tieto
texty podporujú riadené aktívne učenie, pri ktorom je hlavný dôraz
kladený na prácu žiakov a pri ktorom je učiteľ inšpirátorom a
organizátorom diania v triede (metóda R.A.U.) tak, aby žiakov aj
učiteľa práca bavila. Sú napísané tak, aby ich mohli používať
všetci žiaci, bez ohľadu na ich predpoklady pre matematiku.
Prezentujú matematiku pre každého, môžu podľa nich pracovať výborní
žiaci, ale aj žiaci, ktorým matematika robí ťažkosti. Učebné texty
berú do úvahy, že rôzni žiaci preferujú rôzne spôsoby vytvárania
poznatkov (vizuálne, auditívne, kinesteticky...). Používajú jasný a
jednoduchý jazyk, ktorý je blízky súčasnej generácii detí. Učebné
texty obsahujú množstvo rôznorodých úloh tak, aby učiteľ nemusel
vyhľadávať ďalšie zdroje. V každej téme úlohy od najjednoduchších
až po veľmi zložité, tak aby učiteľ mohol diferencovať prácu v
triede. Je v nich veľmi veľa projektov, či už čisto matematických,
alebo začleňujúcich do vyučovania matematiky prierezové témy.
Učebnice a pracovné zošity systematicky a dlhodobo pripravujú
žiakov na Testovanie 5 a Testovanie 9. Sú vhodné aj pre nižšie
ročníky osemročných gymnázií.
Stále hľadáte nejaké knihy on-line a už Vás nebaví prechádzať všetky e-shopy?
Nájdite všetky knihy, ktoré si chcete kúpiť. Pridajte si ich do košíka a nechajte nás, aby sme porovnali ceny a dostupnosť e-shopov s knihami a zobrazili Vám tie najvýhodnejšie ponuky!
Potom už stačí len prejsť do vybraného e-shopu a knihy si objednať...