Adalberta Zamaróczy je poetka a literátka zo starobylého zemanského
rodu Zamarovský zo Zamaroviec z 12 storočia. Narodila sa v roku
1862 na Považí, jej myslenie formovala aristokratická výchova.
Poetkina rodová línia pochádza od prarodičov Františka Xavera
Zamaróczyho s manželkou Annou von Szendrey, ktorí žili aj v
Zamarovskom kaštieli aj v Trenčíne. Literárna činnosť Alberty
Zamaróczy v Rakúsko-Uhorsku pochádza z obdobia 1890-1908. Zbierku
poézie Smutné akordy napísala ako 46 ročná. Zemansky
aristokratická, žensky vivaldiovská poézia reflektuje poetkine
predstavy o láske a bohu, ročných obdobiach, o prírode,
udalostiach, náladách, pôvode a spoločnosti, ktoré približuje
myšlienkami a emóciami 19. storočia, a jemnými a diplomatickými
metaforami, inšpirovanými prírodou. Ilustrácie akademického maliara
Š. Galvánka zaraďujú Zamarovskej poéziu vizuálne do rodových
súvislosti heraldických, genealogických, historických, aj
topografických. Poézia poetky Zamarovskej má historickú,
literárnohistorickú, aj literárnovednú hodnotu. Významná je ako
zdroj poznania histórie, dejín publicistiky, života spisovateľov,
dejín a úlohy vzdelaných žien v spoločnosti 19 storočia.
Matematika od autorskej dvojice Zuzana a Peter Bero je prvým
uceleným konceptom vyučovania matematiky na základnej škole. Na
Slovensku ojedinelý súbor učebníc a pracovných zošitov od jedného
autorského kolektívu pre prvú až deviatu triedu spracovaný v
modernej grafickej úprave. Učebnice aj pracovné zošity sú
spracované podľa inovovaného ŠVP platného od septembra 2015. Tieto
texty podporujú riadené aktívne učenie, pri ktorom je hlavný dôraz
kladený na prácu žiakov a pri ktorom je učiteľ inšpirátorom a
organizátorom diania v triede (metóda R.A.U.) tak, aby žiakov aj
učiteľa práca bavila. Sú napísané tak, aby ich mohli používať
všetci žiaci, bez ohľadu na ich predpoklady pre matematiku.
Prezentujú matematiku pre každého, môžu podľa nich pracovať výborní
žiaci, ale aj žiaci, ktorým matematika robí ťažkosti. Učebné texty
berú do úvahy, že rôzni žiaci preferujú rôzne spôsoby vytvárania
poznatkov (vizuálne, auditívne, kinesteticky...). Používajú jasný a
jednoduchý jazyk, ktorý je blízky súčasnej generácii detí. Učebné
texty obsahujú množstvo rôznorodých úloh tak, aby učiteľ nemusel
vyhľadávať ďalšie zdroje. V každej téme úlohy od najjednoduchších
až po veľmi zložité, tak aby učiteľ mohol diferencovať prácu v
triede. Je v nich veľmi veľa projektov, či už čisto matematických,
alebo začleňujúcich do vyučovania matematiky prierezové témy.
Učebnice a pracovné zošity systematicky a dlhodobo pripravujú
žiakov na Testovanie 5 a Testovanie 9. Sú vhodné aj pre nižšie
ročníky osemročných gymnázií.
Stále hľadáte nejaké knihy on-line a už Vás nebaví prechádzať všetky e-shopy?
Nájdite všetky knihy, ktoré si chcete kúpiť. Pridajte si ich do košíka a nechajte nás, aby sme porovnali ceny a dostupnosť e-shopov s knihami a zobrazili Vám tie najvýhodnejšie ponuky!
Potom už stačí len prejsť do vybraného e-shopu a knihy si objednať...