Výber najzávažnejších textov autora, ktoré boli v minulosti
publikované alebo odzneli ako referáty. Rozčlenené sú do niekoľkých
blokov. Nesledujú prísne chronologický vývoj, skôr obsahové
zameranie. Úvodný blok tvoria esteticko-filozofické úvahy o vzťahu
skladateľ – poslucháč, o pôsobení hudby a jej zmysle. Druhý blok je
akoby sondou do vývoja slovenskej profesionálnej hudobnej kultúry
od polovice 60. rokov 20. storočia až do prelomu začiatkom 90.
rokov, kedy sa po vynútenej pauze vrátil na HTF VŠMU a začal stavať
koncepciu vlastnej percepčnej analýzy hudobného diela. Tejto je
venovaný tretí blok, ktorý obsahuje výber analýz z obdobia jeho
pedagogického pôsobenia; do štvrtého bloku sme zaradili reflexie
vlastnej skladateľskej tvorby a do posledného, piateho bloku štúdie
na všeobecnejšie témy, úvahy a recenzie. V závere knihy nájdeme
niekoľko kritických či polemických textov na tému súčasného vývoja
hudby, hudobného či spoločenského života, ukončené výberom štyroch
fejtónov, ktoré pod jednotiacim názvom Con brio uverejňoval v
časopise Hudobný život v rokoch 2003 – 2004.
Matematika od autorskej dvojice Zuzana a Peter Bero je prvým
uceleným konceptom vyučovania matematiky na základnej škole. Na
Slovensku ojedinelý súbor učebníc a pracovných zošitov od jedného
autorského kolektívu pre prvú až deviatu triedu spracovaný v
modernej grafickej úprave. Učebnice aj pracovné zošity sú
spracované podľa inovovaného ŠVP platného od septembra 2015. Tieto
texty podporujú riadené aktívne učenie, pri ktorom je hlavný dôraz
kladený na prácu žiakov a pri ktorom je učiteľ inšpirátorom a
organizátorom diania v triede (metóda R.A.U.) tak, aby žiakov aj
učiteľa práca bavila. Sú napísané tak, aby ich mohli používať
všetci žiaci, bez ohľadu na ich predpoklady pre matematiku.
Prezentujú matematiku pre každého, môžu podľa nich pracovať výborní
žiaci, ale aj žiaci, ktorým matematika robí ťažkosti. Učebné texty
berú do úvahy, že rôzni žiaci preferujú rôzne spôsoby vytvárania
poznatkov (vizuálne, auditívne, kinesteticky...). Používajú jasný a
jednoduchý jazyk, ktorý je blízky súčasnej generácii detí. Učebné
texty obsahujú množstvo rôznorodých úloh tak, aby učiteľ nemusel
vyhľadávať ďalšie zdroje. V každej téme úlohy od najjednoduchších
až po veľmi zložité, tak aby učiteľ mohol diferencovať prácu v
triede. Je v nich veľmi veľa projektov, či už čisto matematických,
alebo začleňujúcich do vyučovania matematiky prierezové témy.
Učebnice a pracovné zošity systematicky a dlhodobo pripravujú
žiakov na Testovanie 5 a Testovanie 9. Sú vhodné aj pre nižšie
ročníky osemročných gymnázií.
Stále hľadáte nejaké knihy on-line a už Vás nebaví prechádzať všetky e-shopy?
Nájdite všetky knihy, ktoré si chcete kúpiť. Pridajte si ich do košíka a nechajte nás, aby sme porovnali ceny a dostupnosť e-shopov s knihami a zobrazili Vám tie najvýhodnejšie ponuky!
Potom už stačí len prejsť do vybraného e-shopu a knihy si objednať...