Role českých hudebních představitelů v historii rozvoje ruské
hudební kultury je významná. Vliv těchto hudebníků se dotýkal úplně
všech odvětví této kultury - divadelního, symfonicko -
instrumentálního, sborového, interpretačního, vydavatelského,
výroby hudebních nástrojů, jakož i odvětví pedagogického. Díky
českým hudebníkům docházelo v Rusku k širokému zakládání operních
divadel a jejich následnému rozvoji, vznikla nová hudební školská
zařízení všech stupňů. Významný byl též vliv mnohých českých
hudebníků na tvorbu takových ruských význačných, jakými byli
například M. I. Glinka, N. A. Rimskij-Korsakov,P. I. Čajkovskij a
jiní. Důvodem četné migrace českých hudebníků byla především
možnost realizace vlastních profesionálních uměleckých plánů a v
neposlední řadě to byly i dobré existenční podmínky, které se jim
tehdy v Rusku nabízely. Z tohoto důvodu tedy čeští hudebníci rádi
odcházeli za prací nejen do velkých kulturních center Ruska,
kterými tehdy byla Moskva a Petrohrad, ale i do větších provinčních
měst, jako například do Nižního Novgorodu, Saratova, Oděsy. Jejich
vliv na ruskou hudební kulturu byl velmi významný a toto téma
prozatím nedoznalo plného zhodnocení ani podrobného rozboru. Práce
zkoumá vzájemné působení české a ruské hudební kultury na základě
dokumentárních zdrojů, jakými jsou archivní materiály,
korespondence, odezvy v dobovém tisku a odborná literatura na toto
téma.
Matematika od autorskej dvojice Zuzana a Peter Bero je prvým
uceleným konceptom vyučovania matematiky na základnej škole. Na
Slovensku ojedinelý súbor učebníc a pracovných zošitov od jedného
autorského kolektívu pre prvú až deviatu triedu spracovaný v
modernej grafickej úprave. Učebnice aj pracovné zošity sú
spracované podľa inovovaného ŠVP platného od septembra 2015. Tieto
texty podporujú riadené aktívne učenie, pri ktorom je hlavný dôraz
kladený na prácu žiakov a pri ktorom je učiteľ inšpirátorom a
organizátorom diania v triede (metóda R.A.U.) tak, aby žiakov aj
učiteľa práca bavila. Sú napísané tak, aby ich mohli používať
všetci žiaci, bez ohľadu na ich predpoklady pre matematiku.
Prezentujú matematiku pre každého, môžu podľa nich pracovať výborní
žiaci, ale aj žiaci, ktorým matematika robí ťažkosti. Učebné texty
berú do úvahy, že rôzni žiaci preferujú rôzne spôsoby vytvárania
poznatkov (vizuálne, auditívne, kinesteticky...). Používajú jasný a
jednoduchý jazyk, ktorý je blízky súčasnej generácii detí. Učebné
texty obsahujú množstvo rôznorodých úloh tak, aby učiteľ nemusel
vyhľadávať ďalšie zdroje. V každej téme úlohy od najjednoduchších
až po veľmi zložité, tak aby učiteľ mohol diferencovať prácu v
triede. Je v nich veľmi veľa projektov, či už čisto matematických,
alebo začleňujúcich do vyučovania matematiky prierezové témy.
Učebnice a pracovné zošity systematicky a dlhodobo pripravujú
žiakov na Testovanie 5 a Testovanie 9. Sú vhodné aj pre nižšie
ročníky osemročných gymnázií.
Stále hľadáte nejaké knihy on-line a už Vás nebaví prechádzať všetky e-shopy?
Nájdite všetky knihy, ktoré si chcete kúpiť. Pridajte si ich do košíka a nechajte nás, aby sme porovnali ceny a dostupnosť e-shopov s knihami a zobrazili Vám tie najvýhodnejšie ponuky!
Potom už stačí len prejsť do vybraného e-shopu a knihy si objednať...