Fenomén zázraku odjakživa fascinuje. Zväčša aj rozdeľuje. Jedni sú
ochotní zázrak prijať ako Boží zásah do behu pozemských udalostí,
ktorý prekonáva bežné zákony prírody. Iní ho odmietajú ako číru
nemožnosť. Ako je to so zázrakmi? Ako sa k nim stavia Cirkev? Ako
je to s mimoriadnymi udalosťami, ku ktorým z času na čas dochádza v
Lurdoch, meste zázrakov? J.M. Cassagnard v knihe Carrel a Zola -
zoči-voči zázraku v Lurdoch hovorí práve o týchto
skutočnostiach. V prvej časti diela rozoberá problematiku zázrakov
vo všeobecnosti. Osobitne sa venuje Lurdom a postupu pri
posudzovaní udalostí, ktoré sa tam odohrávajú. V ďaľšej časti
uvádza príklady dvoch mužov, ktorí v rozpätí jedenástich rokov boli
v Lurdoch svedkami uzdravení vymykajúcich sa možnostiam vedeckého
vysvetlenia. Každý reagoval po svojom. Strhujúce zážitky ich
priviedli k diametrálne odlišným postojom. Knihu dopĺňa doslov
Daniela Diana obsahujúci interpretáciu zázraku podľa Katechizmu
Katolíckej cirkvi.
Matematika od autorskej dvojice Zuzana a Peter Bero je prvým
uceleným konceptom vyučovania matematiky na základnej škole. Na
Slovensku ojedinelý súbor učebníc a pracovných zošitov od jedného
autorského kolektívu pre prvú až deviatu triedu spracovaný v
modernej grafickej úprave. Učebnice aj pracovné zošity sú
spracované podľa inovovaného ŠVP platného od septembra 2015. Tieto
texty podporujú riadené aktívne učenie, pri ktorom je hlavný dôraz
kladený na prácu žiakov a pri ktorom je učiteľ inšpirátorom a
organizátorom diania v triede (metóda R.A.U.) tak, aby žiakov aj
učiteľa práca bavila. Sú napísané tak, aby ich mohli používať
všetci žiaci, bez ohľadu na ich predpoklady pre matematiku.
Prezentujú matematiku pre každého, môžu podľa nich pracovať výborní
žiaci, ale aj žiaci, ktorým matematika robí ťažkosti. Učebné texty
berú do úvahy, že rôzni žiaci preferujú rôzne spôsoby vytvárania
poznatkov (vizuálne, auditívne, kinesteticky...). Používajú jasný a
jednoduchý jazyk, ktorý je blízky súčasnej generácii detí. Učebné
texty obsahujú množstvo rôznorodých úloh tak, aby učiteľ nemusel
vyhľadávať ďalšie zdroje. V každej téme úlohy od najjednoduchších
až po veľmi zložité, tak aby učiteľ mohol diferencovať prácu v
triede. Je v nich veľmi veľa projektov, či už čisto matematických,
alebo začleňujúcich do vyučovania matematiky prierezové témy.
Učebnice a pracovné zošity systematicky a dlhodobo pripravujú
žiakov na Testovanie 5 a Testovanie 9. Sú vhodné aj pre nižšie
ročníky osemročných gymnázií.
Stále hľadáte nejaké knihy on-line a už Vás nebaví prechádzať všetky e-shopy?
Nájdite všetky knihy, ktoré si chcete kúpiť. Pridajte si ich do košíka a nechajte nás, aby sme porovnali ceny a dostupnosť e-shopov s knihami a zobrazili Vám tie najvýhodnejšie ponuky!
Potom už stačí len prejsť do vybraného e-shopu a knihy si objednať...