Tato kniha se zabývá biblickou intertextualitou v německých
románech. Hlavní postavy knih z korpusu této monografie
intertextuálně odkazují na biblické postavy, ale nacházejí se v
nových kontextech svých vlastních fikčních světů. Cílem této
publikace je odpovědět na otázku, jakou funkci a jaký význam má v
současných německých románech po roce 1990 biblická
intertextualita? Autorka monografie vychází z předpokladu, že
samotná biblická intertextualita v současných německých románech
automaticky nevede čtenáře k zamyšlení nad náboženskými otázkami,
ale slouží spolu s dalšími rovinami románů vlastním literárním
cílům. Zároveň autorku knihy zajímá, zda a jak je biblická předloha
v románech zcizena. Tyto otázky jsou zodpovězeny i ve vztahu ke
starším německým románům od poloviny 20. století, které rovněž
využívají biblické intertextuality pro charakteristiku svých
hlavních postav. Monografie popisuje nejen nejstarší způsob
zpracování biblické předlohy, tzv. historizující parafrázi, ale i
novější přístupy jako fiktivní transfiguraci a nakonec i nejnovější
využití biblické intertextuality v románech s transfigurativními
prvky. U nejnovějších románů po roce 1990 monografie rozlišuje mezi
dvěma strategiemi: splnění a naopak zklamání čtenářského očekávání
příběhu, který je podobný některému z biblických vyprávění.
Matematika od autorskej dvojice Zuzana a Peter Bero je prvým
uceleným konceptom vyučovania matematiky na základnej škole. Na
Slovensku ojedinelý súbor učebníc a pracovných zošitov od jedného
autorského kolektívu pre prvú až deviatu triedu spracovaný v
modernej grafickej úprave. Učebnice aj pracovné zošity sú
spracované podľa inovovaného ŠVP platného od septembra 2015. Tieto
texty podporujú riadené aktívne učenie, pri ktorom je hlavný dôraz
kladený na prácu žiakov a pri ktorom je učiteľ inšpirátorom a
organizátorom diania v triede (metóda R.A.U.) tak, aby žiakov aj
učiteľa práca bavila. Sú napísané tak, aby ich mohli používať
všetci žiaci, bez ohľadu na ich predpoklady pre matematiku.
Prezentujú matematiku pre každého, môžu podľa nich pracovať výborní
žiaci, ale aj žiaci, ktorým matematika robí ťažkosti. Učebné texty
berú do úvahy, že rôzni žiaci preferujú rôzne spôsoby vytvárania
poznatkov (vizuálne, auditívne, kinesteticky...). Používajú jasný a
jednoduchý jazyk, ktorý je blízky súčasnej generácii detí. Učebné
texty obsahujú množstvo rôznorodých úloh tak, aby učiteľ nemusel
vyhľadávať ďalšie zdroje. V každej téme úlohy od najjednoduchších
až po veľmi zložité, tak aby učiteľ mohol diferencovať prácu v
triede. Je v nich veľmi veľa projektov, či už čisto matematických,
alebo začleňujúcich do vyučovania matematiky prierezové témy.
Učebnice a pracovné zošity systematicky a dlhodobo pripravujú
žiakov na Testovanie 5 a Testovanie 9. Sú vhodné aj pre nižšie
ročníky osemročných gymnázií.
Stále hľadáte nejaké knihy on-line a už Vás nebaví prechádzať všetky e-shopy?
Nájdite všetky knihy, ktoré si chcete kúpiť. Pridajte si ich do košíka a nechajte nás, aby sme porovnali ceny a dostupnosť e-shopov s knihami a zobrazili Vám tie najvýhodnejšie ponuky!
Potom už stačí len prejsť do vybraného e-shopu a knihy si objednať...