Prinášame Vám zmeny v Školskom zákone č. 245/2008 Z.z. a vo
Vyhláške o kvalifikačných predpokladoch pedagogických
zamestnancov a odborných zamestnancov č. 1/2020 Z.z.,
vyplývajúce z opatrení proti šíreniu koronavírusu. Legislatívne
zmeny sú v texte prehľadne vyznačené.Titul obsahuje
úplné znenie po novelách: 1.Zákona č. 245/2008 Z. z. o výchove
a vzdelávaní (školský zákon) – po novele zákonom č. 56/2020 Z. z.
2.Vyhlášky č. 1/2020 Z. z. o kvalifikačných predpokladoch
pedagogických zamestnancov a odborných zamestnancov Zákon č.
245/2008 Z. z. o výchove a vzdelávaní (školský zákon) Cieľom
návrhu zákona je reakcia pre oblasť regionálneho školstva na
vyhlásenie mimoriadnej situácie z dôvodu ochorenia COVID-19
spôsobeným korona vírusom SARS-CoV-2 na území Slovenskej republiky.
V zákone č. 245/2008 Z. z. o výchove a vzdelávaní (školský zákon)
je na jednej strane viacero kompetencií Ministerstva školstva,
vedy, výskumu a športu SR vo vzťahu k určovaniu termínov, avšak
mnohé termíny sú priamo zákonom limitované na určité obdobie.
Skúsenosti v aktuálnej situácii ukázali, že pri viacerých termínoch
môže byť potenciálne potrebná operatívna reakcia príslušných
subjektov (ministerstva, okresných úradov v sídle kraja,
riaditeľov) v nadväznosti na zákonom ustanovené intervaly.
Príkladom môžu byť termíny zápisov do 1. ročníka základných škôl,
ukončovania výchovy a vzdelávania príslušných ročníkov alebo
termíny školských prázdnin. Napr. termín externej časti maturitnej
skúšky a písomnej formy internej časti maturitnej skúšky síce
určuje ministerstvo, avšak zákon č. 245/2008 Z. z. ustanovuje
riadne skúšobné obdobie (marec až jún) a mimoriadne skúšobné
obdobie (apríl, máj, september a nasledujúci február). Za
predpokladu, že napr. v súčasnej mimoriadnej situácii by bolo
potrebné termín maturitných skúšok určiť (v nadväznosti na
prerušenie výučby) v iných termínoch, vyžaduje sa zmena zákona č.
245/2008 Z. z. Návrhom je v jednoznačne vymedzených situáciách
umožniť ministrovi školstva, vedy, výskumu a športu najmä rozhodnúť
o termínoch rozhodujúcich pre organizáciu školského roka mimo
limitov ustanovených zákonom č. 245/2008 Z. z., rovnako ako zrušiť
časti alebo formy skúšok, ktorými sa ukončuje výchova a vzdelávanie
v strednej škole.
V treťom diely série OUTLANDER sa dozvedáme, že Jamiemu Fraserovi
sa ani pri všetkej snahe nepodarilo zahynúť na bojisku pri
Cullodene. Nie je z toho nadšený. V dvadsiatom storočí je Claire
síce šokovaná z odhalenia, že Jamie prežil, ale rovnako je aj
nadšená. Spoznávame Jamieho príbeh, ako postupne plynie, keď sa
pokúša pozliepať život z čiastočiek svojej duše aj svojej krajiny,
ktoré zostali, a z Clairinho krátkeho opisu spoznáme uplynulých
dvadsať rokov po tom, čo ho opustila v Cullodene. Roger MacKenzie a
Brianna (Clairina a Jamieho dcéra) si k sebe nachádzajú cestu počas
spoločného pátrania útržkami minulosti a tvrdošijne hľadajú stopy
po Jamiem Fraserovi. Dokážu ho nájsť? A ak sa im to podarí, vráti
sa Claire k nemu? A ak sa vráti... čo bude potom? Úprimne? Asi by
bolo jednoduchšie opísať, čo sa nestalo, ako to, čo sa stalo.
Príbeh plynie od duchov Samhainu v Škótskej Vysočine až k uliciam a
nevestincom Edinburghu, k šírošírym diaľavám na mori a
dobrodružstvám v Západnej Indii. Kníhtlač, vlastizrada, vražda,
vúdú, čínsky fetišizmus nôh, únos, korytnačia polievka a mnoho
iného. Ale za tým všetkým stojí jediná Jamieho otázka: „Sassenach,
prijmeš ma takého, aký som, a riskneš všetko pre muža, ktorého si
kedysi poznala?“
Stále hľadáte nejaké knihy on-line a už Vás nebaví prechádzať všetky e-shopy?
Nájdite všetky knihy, ktoré si chcete kúpiť. Pridajte si ich do košíka a nechajte nás, aby sme porovnali ceny a dostupnosť e-shopov s knihami a zobrazili Vám tie najvýhodnejšie ponuky!
Potom už stačí len prejsť do vybraného e-shopu a knihy si objednať...