In his 1989 book on Balthus-the storied and controversial artist
who worked in Paris throughout the twentieth century-Guy Davenport
gives one of the most nuanced, literary, and compelling readings of
the work of this master. Reading it today highlights the change in
perspectives on sexuality and nudity in art in the past thirty
years. Written over several years in his notebooks, Davenport's
distinct reflections on Balthus's paintings try to explain why his
work is so radical, and why it has so often come under scrutiny for
its depiction of girls and women.Davenport throws the lens back on
the viewer and asks: is it us or Balthus who reads sexuality into
these paintings? For Davenport, the answer is clear: Balthus may
indeed show us periods in adolescent development that are
uncomfortable to view, but the eroticization exists primarily on
the part of the viewer. Arguing that Balthus's figures are erotic
only if we make them so, and that their innocence is more present
than anything pornographic in them, Davenport posits that the
paintings hold up a mirror to our own perversities and force us,
difficultly, to confront them. He writes, ",The nearer an artist
works to the erotic politics of his own culture, the more he gets
its concerned attention.Gauguin's naked Polynesian girls, brown and
remote, escape the scandal of Balthus's, although a Martian
observer would not see the distinction.", Davenport's critique
helps us understand Balthus in our times-something we need more
than ever as we crucially confront sexual politics in visual art.
Matematika od autorskej dvojice Zuzana a Peter Bero je prvým
uceleným konceptom vyučovania matematiky na základnej škole. Na
Slovensku ojedinelý súbor učebníc a pracovných zošitov od jedného
autorského kolektívu pre prvú až deviatu triedu spracovaný v
modernej grafickej úprave. Učebnice aj pracovné zošity sú
spracované podľa inovovaného ŠVP platného od septembra 2015. Tieto
texty podporujú riadené aktívne učenie, pri ktorom je hlavný dôraz
kladený na prácu žiakov a pri ktorom je učiteľ inšpirátorom a
organizátorom diania v triede (metóda R.A.U.) tak, aby žiakov aj
učiteľa práca bavila. Sú napísané tak, aby ich mohli používať
všetci žiaci, bez ohľadu na ich predpoklady pre matematiku.
Prezentujú matematiku pre každého, môžu podľa nich pracovať výborní
žiaci, ale aj žiaci, ktorým matematika robí ťažkosti. Učebné texty
berú do úvahy, že rôzni žiaci preferujú rôzne spôsoby vytvárania
poznatkov (vizuálne, auditívne, kinesteticky...). Používajú jasný a
jednoduchý jazyk, ktorý je blízky súčasnej generácii detí. Učebné
texty obsahujú množstvo rôznorodých úloh tak, aby učiteľ nemusel
vyhľadávať ďalšie zdroje. V každej téme úlohy od najjednoduchších
až po veľmi zložité, tak aby učiteľ mohol diferencovať prácu v
triede. Je v nich veľmi veľa projektov, či už čisto matematických,
alebo začleňujúcich do vyučovania matematiky prierezové témy.
Učebnice a pracovné zošity systematicky a dlhodobo pripravujú
žiakov na Testovanie 5 a Testovanie 9. Sú vhodné aj pre nižšie
ročníky osemročných gymnázií.
Stále hľadáte nejaké knihy on-line a už Vás nebaví prechádzať všetky e-shopy?
Nájdite všetky knihy, ktoré si chcete kúpiť. Pridajte si ich do košíka a nechajte nás, aby sme porovnali ceny a dostupnosť e-shopov s knihami a zobrazili Vám tie najvýhodnejšie ponuky!
Potom už stačí len prejsť do vybraného e-shopu a knihy si objednať...